Dansk

Flashback eller ej

16. april 2019 af mariestuart - Niveau: 8. klasse

Hej!
“Hun var ikke ret gammel, da hun spurgte moderen, hvorfor hun gik på arbejde, når det dog var meget rarere at være hjemme. Så fik hun at vide, at det var for at skaffe mad og tøj til dem, og om søndagen havde barnet bekymret spurgt, om de nu ikke fik mad i dag, siden mor blev hjemme.”

Jeg læste i ordbogen, at der i et flashback gribes tilbage i tiden og viser noget, der er gået forud for den aktuelle handling. Jeg er dog lidt i tvivl, om ovenstående kan klassificeres som flashback, da det er meget kort og der er ingen monolog. 

På forhånd tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. april 2019 af Smut1

Sjovt, hvad er det for en historie: den kan jeg godt huske :)

Nej, der er ikke tale om flashback, da et flashback er som fortiden i nutid. Det vil sige at læseren bliver revet med tilbage i tiden og oplever det som samtid. Det gøres ikke her. Her bliver fortiden blot genfortalt. 


Svar #2
16. april 2019 af mariestuart

Ah, okay. Jeg skal op i "En æggesnaps" og har konkluderet, at den er opbygget kronologisk. Jeg var bare lidt i tvivl, om der var flashbacks med, så jeg læste den lige igennem en ekstra gang, men fandt ikke andet end ovenstående. Tak for hjælpen! (:


Skriv et svar til: Flashback eller ej

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.