Matematik

Integraler og "Bestem y udtrykt ved x" ??

13. maj 2019 af CathrineJO - Niveau: A-niveau

Hej, 

Jeg sidder med disse to opgaver (vedlagt) som jeg har lidt svært ved da det er nye emner jeg ikke har lært endnu. Mit spørgsmål er til opgave 8: Hvordan skives dette ind i Maple? Opgave 9 derimod har jeg ikke helt forstået og jeg har taget et kig i formelsamlingen men kan ikke få øje på noget brugbart (måske jeg har overset noget). Det ville være en stor hjælp med begge opgaver ! :) Tak


Svar #1
13. maj 2019 af CathrineJO

Her er opgaven :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. maj 2019 af AMelev

Ad 8: Jeg kender ikke Maple, men prøv at Google Bestemt integral maple - så dukker der adskillige videoer op fra skattekisten. Prøv om ikke en af dem kan bruges.

Ad 9
a) Bestem rumfanget/m3 V af kassen udtrykt ved x og y. Udnyt, at V = 8/3 og løs ligningen mht. y. 
Bestem så overfladearealet af kassen inkl. låg og indsæt y-udtrykket, så du får arealet O(x).

b) Bestem nulpunkter for O'(x) og brug fortegn for O' eller graf for O(x) til at bestemme minimumspunktet.


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. maj 2019 af AMelev

Ad 8. Integralet skal give 7/20 (hvis jeg altså ikke har klokket i det). Så har du et resultat at tjekke på.


Skriv et svar til: Integraler og "Bestem y udtrykt ved x" ??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.