Andre fag

Kan man tage en uges ferie fra ervervakadamiet?

12. august 2019 af Zandrak - Niveau: Universitet/Videregående

Halløj Studieportalen

Så er det muligt i tredje semester af serviceækonomudddanelsen på århus ervervsakadami at tage fri en uges tid, da min Morfar og hans kone holder 25års bryllup og min Onkel's baby har barnedåb. Dette foregår i mexico med ca. en uges mellemrum.

Ved godt det ikke er "lovligt" fraværd, men er det muligt uden at det påvirker min uddanelse?  Kan jo stadig lave diverse opgaver, tror bare det midt i en praktik periode. Eller skal jeg finde en praktik plads i mexico?

Mvh Zandra


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. august 2019 af ringstedLC

Når akademiet opererer med termer som u- og lovligt fravær, så bør det få konsekvenser for dig. Ellers giver sondringen jo ingen mening. Så hvis du er helt sikker på, at det ville være ulovligt fravær, så ja, det ville få konsekvenser. Ellers spørg på akademiets kontor så du ved, hvilke konsekvenser din eventuelle tur ville få. Jeg ville ihvertfald have det svært ved at skulle nyde festerne i familiens lag uden at vide, hvad der ventede, når jeg kom hjem igen.


Skriv et svar til: Kan man tage en uges ferie fra ervervakadamiet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.