Samfundsfag

Hej Mennesker

30. september 2019 af Trulaninho - Niveau: 9. klasse

har en samf eksame for og overemnet er ligestilling - så det jeg skal er at vælge et område hvor der IKKE er ligestilling i danmark. kan i hjælpe mig? PÅ FORHÅND TAK


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. september 2019 af MandenMedMangeHatte

Der er ikke ligestilling i forhold til karaktergivningen i hverken gymnasiet eller folkeskolen.
Piger får generelt højere karakterer end drenge, til trods for uoverbevisende resultater.


Svar #2
30. september 2019 af Trulaninho

hmm godt tænkt, så kunne jeg måske også vise statistikker ift karaktergivningen ikk?


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. september 2019 af MandenMedMangeHatte

Det ved jeg ikke. Hvad synes du?


Svar #4
30. september 2019 af Trulaninho

det tænker jeg. og måske også interview en lærer og spørger om hvad de tænker i forhold til det. min problemstilling kunne også være "Hvordan kan det være at piger generelt får højere karakter end drenge, samt hvorfor?"


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. september 2019 af MandenMedMangeHatte

Det kan du godt prøve.

Du kunne også prøve med en mere offensiv taktik, hvor du direkte konfronterer din lærer med dine egne karakterer:

Eksempelvis: "Hvorfor får jeg kun 7 i fysik når Rikke får 12? Jeg er altså meget bedre..."

Og se hvad der kommer ud af det.


Svar #6
30. september 2019 af Trulaninho

uuu det er da ret offensivt, og måske også en lille risiko for at vedkommende tænker over det


Brugbart svar (0)

Svar #7
30. september 2019 af MandenMedMangeHatte

At sætte tanker i gang er hele pointen. Jeg tror næppe de fleste folkeskolelærere tænker over deres karaktergivning.


Svar #8
30. september 2019 af Trulaninho

jeg kan prøve, men hvad tænker du ift det med at interviewe en lærer, og måske også lave et produkt eller en statistik hvor jeg viser de fleste piger får højere karakterer end drengene


Skriv et svar til: Hej Mennesker

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.