Matematik

Polynomie

27. oktober 2019 af TingtokTea - Niveau: B-niveau

Jeg ved ikke om mit svar ved c er korrekt, jeg har blot indsat 3 på x plads. Men ud fra grafen ser det forkert ud, og jeg antager det er er 40 ? 

Kan en tjekke om det er forkert? 

Vedhæftet fil: mathat.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. oktober 2019 af peter lind

det er 3 du skal indsætte på y's plads og ikke x. Løs derefter ligningen

Svar #2
27. oktober 2019 af TingtokTea

#1 Det gjorde jeg i starten, men syntes resultatet var underligt. 

Jeg fik dette svar: se fil.

Men jeg syntes det virkede forkert, og tænkte det var mig som var galt på den. Men er det korrekt?

Vedhæftet fil:mathat.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #3
27. oktober 2019 af AMelev

Det er jo ikke afstanden x til kanonen, der er 3, men højden f(x), så du skal løse ligningen.

I øvrigt bør du tegne grafen for regressionsgrafen i samme vindue som plottet, så får man et godt billede af, hvor god modellen er.

Brugbart svar (1)

Svar #4
27. oktober 2019 af peter lind

Hvorfor synes du det er forkert ?

Det ser meget rigtigt ud. Du skal imidlertid komme med er tal så lå den kvadratrod op og regn færdig

Brugbart svar (1)

Svar #5
27. oktober 2019 af AMelev

Du ved, at x skal være positiv, så kun den ene løsning kan bruges. Prøv at beregne de to x-værdier. Den sidste skulle gerne give 42.1.
Alternativt kan du jo jo løse ligningen grafisk, hvis du indtegner regressionsgrafen.

Svar #6
27. oktober 2019 af TingtokTea

Mangel på matematisk forståelse går jeg ud fra :( 

Er ikke den største bruger af Geogebra, så jeg tænkte ikke over det. Men tak for dit tip om at gøre det i samme vindue. 

Tak til jer begge, god søndag! 

Skriv et svar til: Polynomie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.