Kemi

afstemme redoxreaktioner

04. november 2019 af maria362 - Niveau: C-niveau

Hejsa.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan at man afstemmer redoxreaktioner, nogle som kan forklare det på en simpel måde ?

Tak på forhånd 

Vedhæftet fil: Billede1.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. november 2019 af mathon


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. november 2019 af mathon

        \small \begin{array}{lllll} &Mg\, _{\textit{(s)}}\; +\; 2\, Ag^+\, _{\textit{(s)}}\; \longrightarrow\; Mg^{2+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 2\, Ag\, _{\textit{(s)}} \end{array}


Svar #3
04. november 2019 af maria362

#2 mange tak :) har du evt mulighed for at forklare processen? Altså hvorfor lige 2 tallet foran smag? Jeg er med på at der skal være “lige vægt” på begge sider af pilen. Jeg har ingen problemer med at afstemme normale reaktionsskemaer, men når 2+ står i anden så skaber det forvirring

Svar #4
05. november 2019 af maria362

#2

        \small \begin{array}{lllll} &Mg\, _{\textit{(s)}}\; +\; 2\, Ag^+\, _{\textit{(s)}}\; \longrightarrow\; Mg^{2+}\, _{\textit{(aq)}}\; +\; 2\, Ag\, _{\textit{(s)}} \end{array}

mange tak :) har du evt mulighed for at forklare processen? Altså hvorfor lige 2 tallet foran smag? Jeg er med på at der skal være “lige vægt” på begge sider af pilen. Jeg har ingen problemer med at afstemme normale reaktionsskemaer, men når 2+ står i anden så skaber det forvirring


Svar #5
08. november 2019 af maria362

*Ag (s)


Skriv et svar til: afstemme redoxreaktioner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.