Matematik

Hvor mange timers skolearbejde om dagen?

04. november 2019 af Mathias7878 - Niveau: Universitet/Videregående

Hej alle

Jeg begyndte på Matematik-Økonomi studiet for lidt over 2,5 måned siden, og det har været nogle af en omvæltning i forhold til gymnasiet, hvor alt jo, for det meste, var ret nemt.

Men det går egentlig ok, men jeg vil gerne gøre det bedste, jeg overhovedet kan, men jeg har i denne anledning undret mig lidt over, hvor meget det egentlig giver mening at sidde at arbejde med skolerelateret ting i løbet af en dag.

Jeg har hørt, at det bedste er at arbejde ca. 8 timer om dagen, for hvis man arbejder mere end dette, lærer man for det meste ikke så meget, som man ville gøre, hvis man spredte det mere ud. (f.eks. giver det bedre mening at læse 3 timer om dagen i en uge, i stedet for at læse 21 timer på to dage)

Sagen er den, at jeg nok nu arbejder 6-9 timer om dagen med mit studie, heriblandt læsning, opgaveregning og afleveringer, men jeg vil egentlig blot høre om jeres erfaringer.

Giver det f.eks. stadig god mening at sidde og arbejde med matematik fra 8-18 eller bliver det lige i overkanten? Ville jeg f.eks. lære mere, hvis jeg arbejdede, lad os sige 8 timer om dagen hver dag i uge og derudover lidt i weekenden?

Jeg vil nemlig helst være fri for at arbejde i weekenden med skolearbejde, fordi jeg jo også gerne vil have weekend, men hvis dette er en bedre ide, burde jeg måske gøre dette.

Nogle der har nogle kloge ord at dele ud af i forhold til deres egne erfaringer?

Mange tak .) 

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. november 2019 af Larsdk4 (Slettet)

Du kan ikke læse 6-9 timer i streg. Dette skyldes, at din hjerne har behov for en pause efter 25-30 minutter læsning.

Svar #2
04. november 2019 af Mathias7878

Du kan ikke læse 6-9 timer i streg. Dette skyldes, at din hjerne har behov for en pause efter 25-30 minutter læsning.

Det var nok også forkert formuleret.

F.eks. har jeg i dag været fra 10-12 til opgaveregning med vores instruktor på skolen, og så har vi og de mfra min læsegruppe siddet og regnet opgaver on/off i to timer og så været til forelæsning.

Så gik mit spørgsmål egentlig blot på om det fortsat giver mening at sidde fra 16-18 og måske endda lidt længere og lave et eller andet skolerelateret, eller om det ville give bedre mening at lave lidt i weekenden i stedet :)

Når man læser matematik er det jo svært at læse i længere tid ad gangen, fordi der ikke er særlig meget læsestof, men rigtig meget, der er svært at forstå/lære. 

- - -

Brugbart svar (0)

Svar #3
04. november 2019 af LeonhardEuler

Du vil langsomt finde ud af, at det er noget nær en umulighed at være til at alle forelæsninger, løse alle opgaver og læse den tilhørende bog. Det vil især være et faktum, når du får kurser, hvor sværhedsniveuet er noget højere.

Jeg er et dårligt eksempel, så jeg fortæller ud fra mine venners erfaringer. Mange kommer til forelæsning for at få de svære ideer forklaret, og derefter læser bogen, således at de undervejs kan genkende argumenterne. Når det kommer til opgaver så løs dem, som du kan, og kom til øvelse for resten.

Da du er nyt startet, så vil jeg anbefale dig til at læse bogen nærgående og prøve at bevise det meste. Få en god vane og kendskab med beviser. Det vil komme dig til gode senere.

Skriv et svar til: Hvor mange timers skolearbejde om dagen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.