Projektopgaven (9. kl.)

Positivt ved computerspil

16. december 2019 af sph24sbs - Niveau: 9. klasse

Hej

Er er nogle der kan finde på noget positivt ved computerspil??, skal nemlig bruge det til min projektopgave..

På forhånd tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
16. december 2019 af thelma333 (Slettet)

prøv at kigge her

https://gaming.dk/articles/4571-5-grunde-til-at-du-skal-spille-computerspil

Svar #2
16. december 2019 af sph24sbs

Du må meget gerne smide flere links ind, hvis du kan finde flere hjemmesider med flere positive facts


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. december 2019 af Stygotius

Nej, der kan intet positivt siges om computerspil.


Svar #4
16. december 2019 af sph24sbs

jo


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. december 2019 af Stygotius

Nej, -det er et barnligt og overflødigt tidsfordriv for de umodne, som har en absurd trang til at se på voldsudøvelse..


Brugbart svar (2)

Svar #6
17. december 2019 af Moderatoren

Der findes mange forskellige spil. WOW, Fortnite, fodboldspil, CS, læringsspil, stategispil osv. De kan alle noget forskelligt.

I dem kan findes:

Kammeratskab, underholdning, samarbejdsevner, kreativ tænkning osv. Og så aktiveres hjernen vist også på en god måde – alt efter hvilket type spil selvfølgelig.


Svar #7
17. december 2019 af sph24sbs

mange tak, for dit gode svar!


Brugbart svar (0)

Svar #8
17. december 2019 af Stygotius

Kammeratskab, underholdning, samarbejdsevner !!!   Kors, -Vorherrebevares.

Kammeratskab   ......mens nogle groteske figurer slæber rundt på nogle vildt overdimensionerede, komiske maskingeværer for at tilintetgøre så mange som  muligt, ja det er virkelig kammeratskab og samarbejde.


Brugbart svar (0)

Svar #9
17. december 2019 af Moderatoren

#8

Du har vist et endimensionelt syn på computerspil.

Du skal være velkommen til at oprette en ny tråd, hvor du skriver hvor dumt, som du synes computerspil er. Men skriv ikke mere om det i denne tråd – Denne tråd handler om det positive.


Brugbart svar (0)

Svar #10
17. december 2019 af Stygotius

"Denne tråd handler om det positive."

Du har vist grundigt misforstået en hel del vedr. hvad man "" skrive i et forum

"skriv ikke mere om det i denne tråd"  Hvem tror du at du er, lille ven ???  Hvad Fanden bilder du dig ind ???

Ja, jeg har et étdimensionelt syn på computerspil, og det skal du ikke blande  dig i !!!


Brugbart svar (0)

Svar #11
17. december 2019 af Moderatoren

Jeg henviser til Betingelser for brug af Lektieforum på Studieportalen.dk. Skriv venligst i en ordentlig tone.


Brugbart svar (1)

Svar #12
17. december 2019 af Stygotius

I lige måde.


Brugbart svar (1)

Svar #13
17. december 2019 af thelma333 (Slettet)

sikke da en børnehave dette har udviklet sig til

men hvis du vil have noget brugbart, så prøv at google positivt ved computerspil - der kommer en del brugbart op


Brugbart svar (0)

Svar #14
17. december 2019 af Stygotius

Ja, men computerspil er jo også underholdning for børnehavebørn uden tilstrækkeligt mange pædagoger.


Brugbart svar (1)

Svar #15
17. december 2019 af MandenMedMangeHatte

Børn der spiller online computerspil bliver hurtigt bedre til at tale engelsk, end børn der ikke spiller computerspil.


Brugbart svar (0)

Svar #16
18. december 2019 af Stygotius

-næppe til at tale engelsk.


Brugbart svar (1)

Svar #17
18. december 2019 af thelma333 (Slettet)

#16 ak ak ak - det viser virkelig bare hvilken ignorant, du er

https://videnskab.dk/kultur-samfund/computerspil-gor-unge-gode-til-engelsk

Brugbart svar (1)

Svar #18
18. december 2019 af Stygotius

..........sagde en lille dreng der der snyder sig til et pigenavn for at narre lærerne. Ak


Brugbart svar (0)

Svar #19
21. december 2019 af DrNielsen

Man kan sige mange dårlige ting om computerspil. Men at der intet positivt kan siges er jeg uenig i.

F.eks. viser dette studie at studerende der spillede et computerspil inden de første gang var på en operationsstue lavede færre fejl og udviste mindre frygt:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/28521249

Dette studie viste at computerspil forbedrede koncentrationsevnen hos ADHD børn:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/31336804

Og her er et review omhandlende de positive effekter på kognitive, emotionelle og sociale aspekter:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24295515

Særligt den sidste tror jeg ville være interessant for dig at kigge igennem.


Brugbart svar (0)

Svar #20
21. december 2019 af DrNielsen

Hov for søren - jeg så først nu hvad niveauet skulle være. Det var måske lige i overkanten med engelsksproget faglitteratur.

For at sammenfatte mit første indlæg, så tror jeg roligt du kan sige at der er positive ting ved computerspil. Under kontrollerede forhold ser det ud til at øge koncentrationsevnen hos nogle unge. Yderligere ser det ud til at specialdesignede spil endda kan forberede spilleren på dagligdagens problemer :-)

Men tag det med et gran salt og lad dig ikke forblænde. Der er også mange negative sider at nævne :-)


Forrige 1 2 Næste

Der er 27 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.