Historie

Kirkens magt under senmiddelalderen?

18. januar 2020 af ENERQIA (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hvordan var den? Er der nogen som har en ide til hvad jeg kan søge for at få flere informationer til dette emne? Det skulle gerne være fra år 1250-1500


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. januar 2020 af mettemettemette

Jeg googlede din sætning "kirkens magt under senmiddelalderen" og fik 9000 resultater med opslagsværker, websider o. a. Hvad med at gøre det samme?


Brugbart svar (1)

Svar #2
19. januar 2020 af thelma333 (Slettet)

#1
det var dog et underligt og fuldstændigt ubrugeligt svar at give - jeg er sikker på, at spørgeren netop spørger her, fordi vedkommende ikke selv har kunnet finde svar på sot spørgsmål - vedkommende kan sikkert også google

det kan jeg også - problemet er bare, at de fleste tekster, som kommer op, omhandler tidlig middelalder og højmiddelalder og ikke senmiddelalder, som der bliver efterspurgt

hvis du selv er så super god til at google, kunne du vel have været så venligt at smide et link

til trashacc1337

det eneste jeg har kunnet finde er denne dho - du må have fat i bogen, der refereres til som nummer 12 i litteraturlisten

https://skoleanalyser.dk/dho-kirke-og-kongemagten-i-middelalderen/

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. januar 2020 af mettemettemette

Bland dig udenom, Thelma. Jeg kan ikke bruge dine fornemmelser for hvad spørgeren har gjort før til noget.

Mange skoleelever bruger dette site istedet for at gøre det mest basale søgearbejde selv. Jeg har ikke tænkt mig at agere villig idiot og finde links som en med blot en smule energi selv kan finde. Hvis nogen spørger mig om noget specifikt hjælper jeg gerne, men jeg sætter grænsen ved, at nogen ikke engang gider at fremsøge links selv, hvilket tydeligvis er sagen her. Det er folk som dig, der har brug for at føle sig gode, der tiltrækker de dumme og dovne ved at gøre deres arbejde for dem igen og igen.

Det er jo direkte usandt, at man ikke kan finde information om senmiddelalderen. Jeg fandt mange brugbare links, men da jeg er pædagoisk indrettet, vil jeg ikke gøre spørgerens arbejde for dem. Giv en mand en fisk, så har han mad en dag. Lær ham at fiske, og han kan selv skaffe sig mad. Så fjern lige din torsk fra mit indlæg ;)


Svar #4
19. januar 2020 af ENERQIA (Slettet)

#3

Bland dig udenom, Thelma. Jeg kan ikke bruge dine fornemmelser for hvad spørgeren har gjort før til noget.

Mange skoleelever bruger dette site istedet for at gøre det mest basale søgearbejde selv. Jeg har ikke tænkt mig at agere villig idiot og finde links som en med blot en smule energi selv kan finde. Hvis nogen spørger mig om noget specifikt hjælper jeg gerne, men jeg sætter grænsen ved, at nogen ikke engang gider at fremsøge links selv, hvilket tydeligvis er sagen her. Det er folk som dig, der har brug for at føle sig gode, der tiltrækker de dumme og dovne ved at gøre deres arbejde for dem igen og igen.

Det er jo direkte usandt, at man ikke kan finde information om senmiddelalderen. Jeg fandt mange brugbare links, men da jeg er pædagoisk indrettet, vil jeg ikke gøre spørgerens arbejde for dem. Giv en mand en fisk, så har han mad en dag. Lær ham at fiske, og han kan selv skaffe sig mad. Så fjern lige din torsk fra mit indlæg ;)

du kunne også bare have ladet være med at svare hvis du ikke havde noget godt at sige din idiot.


Svar #5
19. januar 2020 af ENERQIA (Slettet)

#2 #1
det var dog et underligt og fuldstændigt ubrugeligt svar at give - jeg er sikker på, at spørgeren netop spørger her, fordi vedkommende ikke selv har kunnet finde svar på sot spørgsmål - vedkommende kan sikkert også google

det kan jeg også - problemet er bare, at de fleste tekster, som kommer op, omhandler tidlig middelalder og højmiddelalder og ikke senmiddelalder, som der bliver efterspurgt

hvis du selv er så super god til at google, kunne du vel have været så venligt at smide et link

til trashacc1337

det eneste jeg har kunnet finde er denne dho - du må have fat i bogen, der refereres til som nummer 12 i litteraturlisten

https://skoleanalyser.dk/dho-kirke-og-kongemagten-i-middelalderen/

Mange tak, man kan åbenbart heller ikke slippe fra idioter fra den her side:/


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. januar 2020 af mettemettemette

Du er hermed anmeldt trashacc1337.


Brugbart svar (0)

Svar #7
19. januar 2020 af Capion1

Man kan også gå på biblioteket og låne en bog. Her kan man stole på, at bogens indhold er skrevet
af folk, som ved, hvad de skriver om. En "tilfældig hjemmeside" kan man ikke være sikker på troværdigheden af med mindre, den er forfattet af en fagekspert. Det er nogen gange en pinlig affære at se, hvad folk kan
skrive.


Svar #8
19. januar 2020 af ENERQIA (Slettet)

#6
Waow du er godt nok barnlig. Du er hermed også anmeldt.

Brugbart svar (0)

Svar #9
19. januar 2020 af Capion1

Hold dog op med det pjat, og se at få skrevet noget middelalderhistorie.


Brugbart svar (0)

Svar #10
20. januar 2020 af Moderatoren


Brugbart svar (0)

Svar #11
20. januar 2020 af Moderatoren

Betingelser for brug af Lektieforum på Studieportalen.dk:

Helt generelt: Vær flinke overfor hinanden på forummet og respektér hinandens forskellige ståsteder. 

https://www.studieportalen.dk/information/terms/forumthread


Skriv et svar til: Kirkens magt under senmiddelalderen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.