Projektopgaven (9. kl.)

Projektopgave hjælp til et produkt overemnet forandring

21. januar 2020 af Kullu
Min og jeg går i 9. og har overemnet "forandring," i vores projektuge. har vi valgt delemnet "Made in China Vi har mangler et produkt. Er der en, som har en mega god ide?

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. januar 2020 af thelma333 (Slettet)

hvordan lyder jeres problemformulering?

Svar #2
21. januar 2020 af Kullu

Vi vil undersøge Hvad er outsourcing er og hvad det betyder for verden Er folket tilfreds med landet som helhed; økonomi, politik, love?
Hvorfor er det kun nogle steder i Kina, der følger med i modernisering og den stigende velstand. Vi vil også gerne undersøge Hvordan er Kinas politik?

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. januar 2020 af thelma333 (Slettet)

da jeres overemne er forandring vil det være oplagt at fokusere på, hvad der har forandret sig

i kan fx vise med billeder, hvad der har forandret sig og hvordan - en slags før og efter

i kan også vise hvordan livet har forandret sig for nogle kinesere - rig og fattig

og sætte disse modsætninger op mod hinanden

det kan i lave på plancher, hjemmeside osv

har i denne bog? https://bibliotek.dk/da/work/870970-basis%3A27279899


Svar #4
22. januar 2020 af Kullu

Ved du hvor man laver en hjemmeside og hvad kunne indholdet på hjemmesiden være.

Brugbart svar (0)

Svar #5
22. januar 2020 af Jegfår12

I kan evt. finde noget rundt, som f.eks. en bold eller et salathoved. Så kan I indsætte nogle ting i salathovedet/sætte noget på bolden, som viser Kinas forandring gennem tiden. Så kan I dreje på salathovedet som er med til at vise forandringen, som Kina har gennemgået.

Nu hvor jeres delemne er blevet kaldt: Made in China, så kunne I sådan set også godt tage hensyn til det. Så kunne I måske lave en strejkode, hvor strejerne er delt ind i farver, (så kan i bruge farvernes symboler/betydninger) som symbolisere forskellige dele af Kinas historie (f.eks. hvis de har fremskridt, så brug nogle positive farver - du kan finde farvernes betydning på nettet). Hvis farverne begynder at være mere positive, så viser I sådan set også den forandring landet har været igennem. 

Synes jeres emne virker ret bredt, så ved ikke om jeg har forstået det rigtigt, og om I skal snakke om de slags ting, som jeg nævner, men her har I nogle af mine idéer.


Svar #6
22. januar 2020 af Kullu

Vores emne er made in China globalisering. Hvilke ting skal vi sætte på bolden hvis du kan uddybe det.

Brugbart svar (1)

Svar #7
22. januar 2020 af thelma333 (Slettet)

gratis hjemmesider findes der en del af

https://kristianole.dk/gratis-hjemmeside/

indhold - se svar ?3

Svar #8
23. januar 2020 af Kullu

Jeg mener hvad kunne indholdet på hjemmesiden være

Brugbart svar (0)

Svar #9
24. januar 2020 af Jegfår12

Det kunne være i de forskellige stadier Kina har været i gennem. Er de blevet mere globaliseret?
Kan ikke sige, hvad det helt præcis skal være, da jeg ikke ved, hvad I helt præcist kommer til at skrive om??

Skriv et svar til: Projektopgave hjælp til et produkt overemnet forandring

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.