Kommentarer til Studieportalen.dk

dansk

29. januar 2020 af Stygotius

Studieportalens kompendium om SWOT-analyse er skrevet i et så ringe, forkert og kaotisk sprog at enhver må græmme sig. Det er fyldt med stavefejl og håbløse formuleringer og burde aldrig være sluppet igennem en førstekorrektur. En primitiv r-fejl hører f.eks. ikke hjemme i en artikel for elever.


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2020 af Moderatoren

Tak for din kommentar. I øjeblikket vurderer vi, at det gratis kompendie er bedre end intet kompendie.

Du skal være velkommen til at påpege hvor fejlene kan findes. 


Svar #2
29. januar 2020 af Stygotius

"Du skal være velkommen til at påpege hvor fejlene kan findes." All right, det vil jeg så gøre.

Er et kompendium fyldt med fejl og med en fuldkommen håbløs tegnsætning bedre end intet kompendium ?  Hmm,  det er interessant.

Eksempler:

1  "er altså et opsummeringsværktøj(,) og kan herved ikke stå alene"

2  "Man benytter overblikket man skaber sig omkring  om/over virksomheden"

3  "Man benytter overblikket man skaber sig omkring virksomheden(,) som grundlag for virksomhedens....."

4  "SWOT-matrixen er delt op i fire forskellige dele, hvoraf det ses, at ....."

5  "den eksterne situation, som virksomheden ikke har haft noget med at gøre, og som den ikke kan                  påvirke."

6  "Porters Five Forces som er en brancheanalyse, vurdereR virksomhedens kunder"

7  "og som indeholder de faktorer som virksomheden selv kan påvirke i (deres) sin daglige drift."

8  "hvorvidt den hænger sammen med virksomhedens nutidige drift, er en faktor "

9  "når virksomheden er succesful succesrig på et område"

10 " PLC-modellen kunne blandt andet benyttes til(,) at se nærmere på "

11 "Virksomhedens eksterne situation er opdelt i muligheder og trusler som kan komme til at påvirke 

     (virksomheden) den."

12 "Disse muligheder og trusler kommer (ud fra) af eksterne faktorer"

13 "vil man typisk kunne inddrage faktorer vedrørende virksomhedens kunder, leverandører og                           konkurrenter (men) og også de finansielle forhold "

14 "Når man skal se nærmere på den eksterne situation vil det være relevant(,) at benytte....."

15 "Porters Five Forces benyttes til at analysere (på) virksomhedens ......"

16  "samt de konkurrenter virksomheden allerede har i branchen, og som kan påvirke "

17 ".....har fået skabt sig et overblik over hhv. (Hvad skal  "hhv." betyde ???) den interne og eksterne                  situation"

18 "så vil det være mere fornuftigt at (ligge) lægge sin fokus på de trusler"

........................................................................................................................

Kommasætningen er et miskmask af traditionel og ny tegnsætning, som skribenten intet styr har på.

Efter dette punkt opgav jeg at kommentere mere.

Jeg mener at elever har krav på en solid og troværdig vejledning, som man  kan stole på og trygt bruge som model.


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. januar 2020 af Moderatoren

Tak.

Så vidt jeg ved, så står der ikke noget forkert i kompendiet, så man kan fint stole på det, som der står – udover tegnsætningen åbenbart.


Svar #4
29. januar 2020 af Stygotius

-ud over tegnsætningen  ???????

Så du mener at resten er helt i  orden ??  WOW.


Brugbart svar (0)

Svar #5
29. januar 2020 af Moderatoren

Hvis du kender til fejl om SWOT-analysen i kompediet, så må du også gerne påpege dem.


Svar #6
29. januar 2020 af Stygotius

Jeg gider ikke bruge  tid og viden og energi på at rette en analfabets sprog.

Studieportalens  egne sproglige råd er jo også ubrugelige.


Brugbart svar (0)

Svar #7
29. januar 2020 af Moderatoren

Det er ikke sproget, som jeg mener, men tak igen.


Skriv et svar til: dansk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.