Samfundsfag

Betydning

09. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
hvilken betydning har terrorisme for samfundet?
Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
09. maj 2020 af OliverHviid

Hvilke tanker har du selv gjort dig? Hvad tænker du selv?


Svar #2
09. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Terroren har for længst forandret vores samfund

Svar #3
09. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

?

Brugbart svar (0)

Svar #4
09. maj 2020 af OliverHviid

Først af alt må jeg sige at spørgsmålet "hvilken betydning har terrorisme for samfundet?" er meget åbent og meget bredt, men du kunne jo f.eks. prøve at undersøge flere forskellige sider af emnet, så du er i stand til at udarbejde nogle nuancerede svar.


Svar #5
09. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Hvilke hjemmeside kan jeg f.eks. søge for at finde den nøjagtige svar

Svar #6
09. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

?

Brugbart svar (0)

Svar #7
10. maj 2020 af iznothing

Hej Kasper

Der er ikke et nøjagtigt svar på spørgsmålet - desværre. Prøv i stedet at vælge en vinkel og undersøge den.

Har terror fx gjort folk mere bange for at færdes på tog- og metrostationer? Eller for at flyve? eller

Er der blevet ændret på den kontrol man skal igennem i lufthavnen før man kommer ombord på et fly? og hvorfor? eller

Er der ændret i politiets arbejdsopgaver som følge af terror? eller

Er der blevet vedtaget nogle særlige love på grund af terrorisme?

Du kan også vælge at se på hvad der er sket efter et terrorangreb. Hvad skete der fx i Danmark i tiden efter angrebet ved Krudttønden? Blev der gennemført ny lovgivning? Var der demonstrationer eller andre folkelige markeringer? Hvordan reagerede de islamiske og jødiske trossamfund på angrebet? Hvordan reagerede de forskellige politiske partier?

Held og lykke med opgaven :)


Svar #8
10. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Den der med hvilken betydning har terrorisme for samfundet?
Kan man godt skrive "er der ændret i politiets arbejdsopgaver som følge af terror"? Sån at den hænger sammen

Brugbart svar (0)

Svar #9
10. maj 2020 af iznothing

Det var ment som forslag til, hvordan du kan angribe opgaven. Jeg kan desværre ikke besvare den for dig :)


Svar #10
10. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Du skal heller ikke besvare den mente kan man godt skrive er der ændret i politiets arbejdsopgaver som følge af terror? sån at den hænger sammen med "hvilken betydning har terrorisme for samfundet"?

Brugbart svar (0)

Svar #11
11. maj 2020 af Moderatoren

Ja, det tror jeg.


Svar #12
11. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Ok

Skriv et svar til: Betydning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.