Engelsk

Hvordan bliver jeg bedre til engelsk?

16. maj 2020 af Anne80m0 - Niveau: 7. klasse

Mit spørgsmål ligger i overskriften.

Jeg er ekstremt dårlig til engelsk (jeg går i 7 klasse) og kan ikke engang lave særlig mange sætninger på engelsk.

Nogen som har nogle tips eller nogle huske regler til noget så jeg kan blive bare lidt bedre til engelsk?

Jeg føler et kæmpe pres, da jeg jo snart skal i 8 og alle andre i min klasse er super gode til det. MIne klasse kamerater kører derud af imes Jeg sidder med min ordbog.

Så jeg spørg igen nogen som har nogle tips eller nogle huske regler til noget så jeg kan blive bare lidt bedre til engelsk?

-Tak!


Svar #1
16. maj 2020 af Anne80m0

-imens


Brugbart svar (1)

Svar #2
16. maj 2020 af Stygotius

Man tror tit at de andre er perfekte eller i hvert fald supergode, men det passer slet ikke altid.

Du skal prøve at læse nogle gode engelske bøger eller aviser eller at se nogle engelske  (ikke amerikanske) film eller krimiserier. Husk at have blyant og papir liggende ved siden af så du kan notere de ord ned som du finder interessante


Brugbart svar (1)

Svar #3
16. maj 2020 af physique

ja som stygotius siger, så er det bare med at fortære masser engelsk materiale. For måske at gøre det sjovt kan du se engelske serier med engelske undertekster eller bare engelsk youtube.


Brugbart svar (1)

Svar #4
16. maj 2020 af Stygotius

Det ikke bare "gør det sjovt"  -som physique siger- . Den  bedste måde at lære engelsk udtale og få en godt ordforråd på, er netop at se engelske film, Så er man jo næsten sammen med englændere. Jeg kan kraftigt anbefale, først og fremmest  serien med "Insp. Morse" og filmene med "Barnaby". I begge serier taler de begge et meget smukt og tydeligt dagligdags engelsk. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. august 2020 af AlexKB

Brug det i hverdagen. Det kan være at læse Engelske artikler, eller videospil. På den måde bliver det rutine.


Skriv et svar til: Hvordan bliver jeg bedre til engelsk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.