Matematik

matematik c hf . fra 7 dec 2018

24. maj 2020 af Sisenk - Niveau: C-niveau

opgaver 6 

Tabellen viser medlemstallet i Sygeforsikringen Danmark i perioden 2012-2017. I en model beskrives udviklingen i medlemstallet ved en lineær funktion

f(x)=ax+b

  hvor () fx er medlemstallet i tusinde, og x er antal år efter 2012.

År efter 2012       1    2    3    4   5 

Medlemstal i tusinde   2275    2320    2361    2411    2461 

a) Tegn et punktplot af tabellens data.

b) Bestem tallene a og b ved regression.

c) Tegn et residualplot, og kommentér på baggrund heraf den lineære models   anvendelighed til at beskrive udviklingen i medlemstallet. 

opgaver 7 

En gruppe elever undersøger priserne på 40 forskellige mobiltelefoner.  Priserne fremgår af nedenstående tabel. 

Pris (kr.)      2799     5377    ----     5791

a) Tegn et boksplot over mobiltelefonernes priser.

 b) Bestem kvartilbredden.

c) Benyt kvartilbredden til at gøre rede for, at den dyreste mobiltelefon er en outlier.

opgaver 8 

Figuren viser grafen for en funktion f.  En anden funktion g er givet ved 

g(x) = -x+7

a) Tegn grafen for g i samme koordinatsystem som grafen for f. Benyt gerne bilaget.

b) Løs grafisk ligningen  f(x)=g(x)


Brugbart svar (3)

Svar #1
24. maj 2020 af Jones2929

Man må gerne ligge et spørgsmål eller to op og bede om hjælp eller lægge en opgave om som man er lidt i tvivl om (hvor man evt. har forsøgt sig frem), men det er ikke meningen, at man lægger opgaver op og bare regner med, at andre besvarer dem. Også når det af din profil fremgår, at du har lavet flere tråde om den samme opgave.

Der findes folk, som gerne vil hjælpe, men ikke sådan her. Sådan her fungerer Studieportalen ikke. Hvis du sidder helt fast kan jeg eller en anden godt hjælpe dig, men det bør ikke fungere sådan her.

Se eventuelt "Betingelser for brug af Lektieforum på Studieportalen.dk" (Oprettelse af indlæg 1. og 2.)
https://www.studieportalen.dk/information/terms/forumthread


Svar #2
24. maj 2020 af Sisenk

OK, tak, men jeg bruger for hjælpen min ven og er ok med mat,men vil gerne kun lidt og det 3 opgave,kun

Tak igen

Brugbart svar (0)

Svar #3
24. maj 2020 af Jones2929

#2 OK, tak, men jeg bruger for hjælpen min ven og er ok med mat,men vil gerne kun lidt og det 3 opgave,kun

Tak igen

Når du siger opgave 3 mener du så den tredje vedhæftede opgave - altså opgave 8? Jeg har lavet en løsning. Det er lidt svært når du ikke skriver funktionen for f(x). Jeg har bare sagt  f(x) = 2x + 4  i eksemplet. Jeg bruger maple. 

Jeg skriver lidt mere, men du skal bare skrive ved hvilken x - koordinat de to funktioner rammer hinanden

 

Vedhæftet fil:Hjælp.pdf

Svar #4
25. maj 2020 af Sisenk

tak jones2929

hvis jeg mangler ik hjæpe på mat så self jeg skriver ik her. tak igen venligst ik misforstå mig . 

opgaver 8

Vedhæftet fil:opgaver 8.PNG

Svar #5
25. maj 2020 af Sisenk

jeg vil bar hvordan man kan løse den tre opgsver ( 6,7,8 ) tak 


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. maj 2020 af Jones2929

#5

jeg vil bar hvordan man kan løse den tre opgsver ( 6,7,8 ) tak 

Ok. Du får et par filer. Der, hvor visse figurer er tomme for punkter, skal du tjekke de andre vedhæftninger

Vedhæftet fil:Hjælp.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #7
25. maj 2020 af Jones2929

d


Brugbart svar (0)

Svar #8
25. maj 2020 af Jones2929

d

Vedhæftet fil:År efter 2012.PNG

Svar #9
25. maj 2020 af Sisenk

Tak ved ik hvad skal siger. Tak for hjælpen den er min email
[email protected] [email protected]

Jeg meget lyst til du skiver til mig

Tak

Brugbart svar (0)

Svar #10
25. maj 2020 af Jones2929

#9 Tak ved ik hvad skal siger. Tak for hjælpen den er min email
[email protected] [email protected]

Jeg meget lyst til du skiver til mig

Tak

Hej igen.

Nu ved jeg ikke hvorfor du vil have mig til at skrive til dig, men det vil jeg helst ikke. Jeg har været glad for at hjælpe dig og er glad for, at det har hjulpet, men nu må vores veje skilles. Jeg ønsker alt det bedste for dig fremover, men jeg ønsker ikke at give dig min mail og skrive med dig. Hvis du har brug for yderligere hjælp så håber jeg, at du kan finde den :).

Mvh Jonas

 


Svar #11
25. maj 2020 af Sisenk

Kun for tak dig
Tak

Brugbart svar (0)

Svar #12
18. april 2021 af Almad

En gruppe elever undersøger priserne på 40 forskellige mobiltelefoner. Priserne fremgår af nedenstående tabel.

Pris (kr.) 2799 5377 ---- 5791

a) Tegn et boksplot over mobiltelefonernes priser.

b) Bestem kvartilbredden.

c) Benyt kvartilbredden til at gøre rede for, at den dyreste mobiltelefon er en outlier.

Skriv et svar til: matematik c hf . fra 7 dec 2018

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.