Studievalg og videregående studie

Relevant uddannelse eller erhvervserfaring

16. juli 2020 af Fad2012

Hej SP!

Jeg vil forsøge med kvote 2 i medicin næste år, herunder unitesten på hhv. SDU, AU og KU.

Derudover vil jeg dog også gerne søge på AAU, hvor man vurderes på fagsnit og relevant uddannelse/erhvervserfaring.

Mit spørgsmål er, hvorvidt det er bedst at tage en relevant uddannelse eller opnår noget relevant erhvervserfaring?

Hvad tænker I desuden, at fagsnittet for kvote 2 kommer til at være for de forskellige universiteter?

Tak på forhånd! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. juli 2020 af DrNielsen

Jeg tror det er meget afhængigt af den enkelte bedømmer. Jeg er dog ikke klar over om der foreligger standardiserede måder at vurdere dette på.

Jeg har en bekendt der i sin tid vurderede motiverede ansøgninger på SDU. Hans holdning var, at det var spild af tid og resurser at tage en decideret uddannelse. For ham trak det ned i bedømmelsen. Han så hellere at man havde relevant erhverserfaring. Han forventede også at man havde reflekteret over hvorfor man ville være læge fordi der var overraskende mange der op dette spørgsmål svarede 'det har jeg altid drømt om'.

- men det er jo ikke sikkert at alle har det sådan.

Ellers skal du tage fat i universitetet og høre hvordan processen foregår :-)


Skriv et svar til: Relevant uddannelse eller erhvervserfaring

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.