Matematik

Bevis ubestemte integraler.

22. juli 2020 af daarligeMien - Niveau: A-niveau

Hej, jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen ved hvad jeg helt præcist skal læse på omkring ubestemte integraler. Jeg ved hvad en stamfunktion er og har bevist hvordan man fra en stamfunktion finder samtlige stamfunktioner f1(x)=F(x)+k. 

Forståes "Bevis desuden nogle resultater om ubestemte integraler", blot som at man skal lave nogle eksempler hvor man anvender regnereglerne for ubestemte integraler??

Men er i tvivl om næste spørgsmål, håber en kan hjælpe! :D

Vedhæftet fil: matshat.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. juli 2020 af mathon


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. juli 2020 af mathon

\small \small \begin{array}{lllll} \int f(x){\,}\mathrm{d}x=F(x)+k\\\\ \textup{...}\\\\ \textup{I kinematik:}\\ &\textup{med konstant acceleration:}&a\\\\& \textup{hastighed:}&v=\int a\mathrm{d}t=a\cdot t+v_o\\\\& \textup{vejl\ae ngde:}&s=\int v\, \mathrm{d}t=\frac{1}{2}\cdot a\cdot t^{\, 2}+v_o\cdot t+s_o \end{array}


Svar #3
22. juli 2020 af daarligeMien

#2

\small \small \begin{array}{lllll} \int f(x){\,}\mathrm{d}x=F(x)+k\\\\ \textup{...}\\\\ \textup{I kinematik:}\\ &\textup{med konstant acceleration:}&a\\\\& \textup{hastighed:}&v=\int a\mathrm{d}t=a\cdot t+v_o\\\\& \textup{vejl\ae ngde:}&s=\int v\, \mathrm{d}t=\frac{1}{2}\cdot a\cdot t^{\, 2}+v_o\cdot t+s_o \end{array}

I den første, skal jeg vel lave eksempler med den øverste formel og bevise hvordan man gør eller hvordan?


Brugbart svar (0)

Svar #4
22. juli 2020 af mathon

Forstås "Bevis desuden nogle resultater om ubestemte integraler", blot som at man skal lave nogle eksempler, hvor man anvender regnereglerne for ubestemte integraler?   Ja formentlig (sum, differens og produkt)

evt
                     \small \int f(x) \cdot g(x)\, \mathrm{d}x=F(x)\cdot g(x)-\int F(x)\cdot g{\,}'(x)\, \mathrm{d}x


Skriv et svar til: Bevis ubestemte integraler.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.