IT

Hvilken uddannelse bør jeg tage?

14. august 2020 af generalklausulen - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med grundforløb 1 på Teknologi, byggeri og transport. Jeg står over for et problem, hvor jeg gerne vil vide, hvad der ville være nemmest at tage. I mit fremtidige job, vil jeg gerne lave noget med IT-sikkerhed (Netværkssikkerhed), så jeg står derfor med en beslutning, hvoraf jeg kan uddanne mig som elektriker eller it-supporter. Elektriker-uddannelsen tager 4,5 år - 5 år, og it-supporter-uddannelsen tager 3 år. Dernæst kan jeg som elektriker blive IT-teknolog som tager 2 år, men hvor jeg så skal køre i bus i 1-2 timer. Hvis jeg vælger at blive it-supporter, så bliver jeg nødt til at tage Matematik på B niveau for at komme ind på datamatiker-uddannelsen, og datamatiker-uddannelsen tager 2,5 år at gennemføre, og der skal jeg køre i ca 30 minutter med bus.

Jeg blev helt træt af at skrive alt det her, håber nogle kan hjælpe med mit dilemma...
 

 

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. august 2020 af ringstedLC

For det første; køreplaner er ikke hugget i granit, men forandres over de tidsforløb som du beskriver. Dernæst; accepter at hele Verden ikke ligger lige udenfor din hoveddør. Når det er indset, så prøv at tage transporten ud ligningerne og mærk på dig selv, hvad du helst vil.

Der er jo ikke meget sjov ved at tage en bestemt uddannelse, bare fordi køreplanen passer perfekt.


Skriv et svar til: Hvilken uddannelse bør jeg tage?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.