Dansk

Korrektur - 6 linjer

26. august 2020 af Haider7 - Niveau: C-niveau

Jeg har 6 linjers tekst. Nogen som kan rette for kommafejl punktum eller lave rettelser så det lyder bedre?


Brugbart svar (1)

Svar #1
26. august 2020 af Curiosity4life

Hvor er teksten?


Svar #2
26. august 2020 af Haider7

vedhæftet.

Vedhæftet fil:Tekst.docx

Svar #3
26. august 2020 af Haider7

Nogen som kan hjælpe?


Brugbart svar (1)

Svar #4
27. august 2020 af Curiosity4life

Jeg synes, at du skal ændre denne sætning: "...den service, der gør, at de føler, at de har fået.."

til : "...den service, der giver dem følelsen af, at de har fået.."

ellers synes jeg da, at dine tegnsætninger er rigtige nok :) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. august 2020 af Stygotius

Haider7:
At få andre til at rette ens tekst og så aflevere den er det samme som rent snyd.


Brugbart svar (1)

Svar #6
28. august 2020 af Curiosity4life

Stygotius, det er jeg ikke helt enig med dig i. For det er det samme som, hvis du spørger dine forældre, om de kan tjekke den igennem og komme med forslag, som kan forbedre teksten. Men alle har jo sine egne holdninger..


Brugbart svar (1)

Svar #7
28. august 2020 af Stygotius

Man afleverer jo noget som  man ikke selv har præsteret og frembragt og har ansvaret for. Hvad skal man som lærer bruge det til ??  Han eller hun skal vel med sin karakter give et realistisk billede af hvad eleven kan og ikke kan og ikke et billede af hvad andre kan. Enhver  fornuftig elev vil selv være interesseret i at få  et sådant billede og ikke bare få en (kunstig) høj karakter lige i øjeblikket.

Af samme grund vil man på Studieportalen heller ikke lave færdige løsninger til folk men gerne komme med forslag til hvordan man (selv) kan løse et bestemt (konkret) problem.


Brugbart svar (2)

Svar #8
28. august 2020 af Curiosity4life

Personen har lavet hoveddelen og ønsker at vide, hvad han/hun kan forbedre ved sin tekst. Hvis vi ikke fortæller personen det eller påpeger hans/hendes fejl, så lærer man det aldrig. 

Desuden er det da klogt at få det rettet igennem af et par nye øjne, som måske ser et andet mønster end man selv gør.

Jeg vil ikke starte en diskussion, men skal vi ikke prøve at lade være med at dømme andres valg som snyd?

-Jeg så nemlig også en anden gøre det..og det gav en lidt dårlig stemning. Studieportalen er jo her, for at vi kan hjælpe hinanden i stedet for at spille hellige på vores egne høje heste (en talemåde jeg hørte fra min lærer :D)


Brugbart svar (1)

Svar #9
28. august 2020 af Stygotius

At aflevere noget som  er et resultat af andres viden og kunnen og arbejde vil altid være at præsentere andres produkt som sit eget og dermed være snyd. Man snyder sin lærer, men  allermest sig selv.  PUNKTUM.

Der er trods alt noget som hedder "selvstændighed".  -En sjælden vare i vore dages skole.

At få at vide hvordan man kan forbedre sin tekst hører hjemme  i undervisningen.


Brugbart svar (1)

Svar #10
28. august 2020 af Curiosity4life

Tænk at man kan blive så ophidset på grund af et enkelt spørgsmål. Der er trods alt noget der hedder "positivitet". -Også en sjælden vare i vore dage.

Og dermed vil jeg slutte min del af samtalen.


Brugbart svar (1)

Svar #11
28. august 2020 af Stygotius

En smart måde at smyge sig uden om et emne og et spørgsmål på, men ikke særlig akademisk.

I den verden holder man sig til emnet.


Brugbart svar (1)

Svar #12
30. august 2020 af Th3unt0ldtruth


Stygotius, jeg er enig med Curiosity4life. Jeg forstår ikke hvordan du kan være så barnlig! du:

1. Skændes med en 8. klasseelev. 2. Argumenterer dumt. 3. Kan ikke tage at denne 8. klasseelev har ret.
 


Skriv et svar til: Korrektur - 6 linjer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.