Matematik

En funktion f er givet ved

02. september 2020 af ENERQIA (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave?

https://imgur.com/a/UGXHWQq


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. september 2020 af PeterValberg

Jeg indsætter lige dit vedhæftede billede, det gør det nemmere at hjælpe

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. september 2020 af AMelev

a) Brug dit grafværktøj - hvilket bruger du?

b) Brug Graf- eller CASværktøj til at bestemme nulpunkter.


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. september 2020 af AMelev

#0 Opdater lige din uddannelse, så den passer. C-niveau harmonerer ikke med 10. klasse.


Svar #4
03. september 2020 af ENERQIA (Slettet)

#2

a) Brug dit grafværktøj - hvilket bruger du?

b) Brug Graf- eller CASværktøj til at bestemme nulpunkter.

maple, ved du hvordan jeg tegner den?


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. september 2020 af PeterValberg

Nej, jeg kender ikke til Maple...
Måske du kan finde nogle videoer på YouTube eller du kunne måske finde hjælp i manualen eller hjælpefilerne? Eller ... og her tænker jeg ud af boksen ... du kunne spørge din lærer eller klassekammerater... anyways kan du ikke forvente, at vi kan svare på spørgsmål omkring et specifikt programs anvendelse... det må du selv finde ud af...
- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #6
03. september 2020 af ENERQIA (Slettet)

#5 Nej, jeg kender ikke til Maple...
Måske du kan finde nogle videoer på YouTube eller du kunne måske finde hjælp i manualen eller hjælpefilerne? Eller ... og her tænker jeg ud af boksen ... du kunne spørge din lærer eller klassekammerater... anyways kan du ikke forvente, at vi kan svare på spørgsmål omkring et specifikt programs anvendelse... det må du selv finde ud af...

det var ikke lige fordi jeg spurgte dig.


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. september 2020 af PeterValberg

Nej, det ved jeg godt...
Men jeg svarede, som jeg gjorde fordi, jeg gerne ville have dig til at indse, at du meget gerne må forsøge at gøre noget selv og ikke bare automatisk antage, at vi (lektiehjælpere) kan (og vil) rydde din vej for forhindringer, så du kan glide bekymringsløs igennem din skoletid, uden selv at skulle tage ansvar og gøre en indsats ... er det tydeligt nok?

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #8
03. september 2020 af ENERQIA (Slettet)

#7 Nej, det ved jeg godt...
Men jeg svarede, som jeg gjorde fordi, jeg gerne ville have dig til at indse, at du meget gerne må forsøge at gøre noget selv og ikke bare automatisk antage, at vi (lektiehjælpere) kan (og vil) rydde din vej for forhindringer, så du kan glide bekymringsløs igennem din skoletid, uden selv at skulle tage ansvar og gøre en indsats ... er det tydeligt nok?
 

Lad mig se. Ja det tydeligt nok. Det også tydeligt at man ikke må spørge om hjælp. Fair nok, har tænkt mig at lukke siden så ;)


Brugbart svar (0)

Svar #9
03. september 2020 af AMelev

Man må gerne spørge om hjælp, men man bør selv lige gøre en indsats først, fx lave en simpel søgning efter hjælpevideoer til det værktøj, man benytter.
Hvis du googler: Graf i maple dukker bla. denne video “Maple 16 - Tegne grafer for funktioner”. Prøv den.

Skriv et svar til: En funktion f er givet ved

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.