Matematik

Opskrivning af regneforskrift mm.

05. oktober 2020 af Audioholic - Niveau: B-niveau

Hejsa!

Jeg er gået i stå med følgende opgave. Jeg skal opskrive en regneforskrift, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af, hvordan man gør. Jeg skal tilmed også finde ud af, hvilken pris på BlueIce, der giver den største omsætning. Jeg har lavet a og b, men c og d er jeg i tvivl om. Er der én, der kan hjælpe? Link til opgaven samt min besvarelse: https://imgur.com/a/1LB5EjM

Mvh. Anton

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. oktober 2020 af peter lind

Der er kun din besvarelse

Brugbart svar (0)

Svar #2
05. oktober 2020 af mathon

Brugbart svar (1)

Svar #3

\small \begin{array}{llllll} c)\\& \begin{array}{llllll} \textup{Oms\ae tning:}& f(x)=p\cdot x=\left ( -150x+4500 \right )\cdot x=-150x^2+4500x \end{array} \end{array}

Svar #4
05. oktober 2020 af Audioholic

Mathon har været så venlig, at lægge opgaven ind hér. Det ville jeg også have gjort, men den vil ikke lade mig gøre det. Tak!

Brugbart svar (1)

Svar #5

\small \small \small \begin{array}{llllll} d)\\& \begin{array}{llllll} \textup{Maksimal oms\ae tning:}\\ \textup{kr\ae ver:}& f{\, }'(x)=0\\\\& -300x+4500=0\\\\&x=\frac{4500}{300}=15 \end{array}\end{array}\\\\\\ \begin{array}{lllll}& \textup{Maksimal oms\ae tning kr\ae ver en enhedspris p\aa \ }15\textup{ kroner.} \end{array}

Svar #6
05. oktober 2020 af Audioholic

Mange tak for hjælpen!

Skriv et svar til: Opskrivning af regneforskrift mm.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.