Dansk

Hjælp til punktum og komma

08. oktober 2020 af Noah1232 - Niveau: 9. klasse

De oprindelige olympiske lege eksisterede gennem mere end tusind år, frem til 393 efter Kristus. Hvor de blev forbudt af den romerske kejser, Grækenland var nemlig blevet en provins i det store Romerrige, og kejseren bestemte derfor også over Grækenland, kejseren var kristen og han ville ikke acceptere, at man havde disse stævner til ære for de hedenske guder. Da han jævnede Zeustemplet med jorden vendte mange grækere sig mod ham.

Hvor skal komma og punktum være pls Hjælp også stort og småt.

Og det er mig der har givet et forsøg på at lave komma og punktum pls ret den.


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. oktober 2020 af Moderatoren

Hvorfor har du sat punktum og komma de steder?


Svar #2
08. oktober 2020 af Noah1232

Helt ærligt jeg ved det ikke, synes bare det lød godt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. oktober 2020 af Moderatoren

Ok, så er det simpelthen bedre, at du lærer punktum og kommareglerne :)

Hvad er du i tvivl om? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. oktober 2020 af Moderatoren

Det er nok bedst, hvis du hører din lærer, om hvordan du bliver bedre til at sætte kommaer. Din lærer kender dit niveau og hvor du har problemer. 

Det hjælper dig ikke, hvis nogen blot laver denne opgave for dig.


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. oktober 2020 af Stygotius

Hvis du ønsker det, kan jeg sende dig min kortfattede redegørelse for de danske tegnsætningsregler. Her står der alt hvad du har brug for at vide om det emne. Giv mig blot din mailadresse.


Svar #6
08. oktober 2020 af Noah1232

Det kan du godt ville være dejligt Stygutius. 

Og tak Jeppe. Det bare jeg vil gerne lære det, men det er en test og skal virkelig bruge et 12 tal. 


Svar #7
08. oktober 2020 af Noah1232

Stygutius [email protected]


Brugbart svar (0)

Svar #8
08. oktober 2020 af Moderatoren

Hvis det er en test, så skal du ikke bruge Studieportalen. Din lærer har givet dig testen, så din lærer kan kende dit niveau – og hjælpe dig til at blive endnu dygtigere. Et 12-tal er ikke meget værd, når du ikke har lært noget.

Og til eksamen til sommer og i fremtiden på fx gymnasiet, så bliver du "straffet", da du ikke har nogen til at lave det for dig.


Svar #9
08. oktober 2020 af Noah1232

Du har sku nok ret.


Brugbart svar (0)

Svar #10
08. oktober 2020 af Moderatoren

Ja, desværre :) 


Skriv et svar til: Hjælp til punktum og komma

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.