Tysk

HJÆLP AKUT TIL TYSK - OVERSÆTTELSE

20. november 2020 af Medine15 - Niveau: 9. klasse

Hej.

Jeg har meget svært ved at oversætte en tekst fra dansk til tysk, men jeg har prøvet at gøre mit bedste og jeg vil gerne være sikker på at det er oversat rigtigt. Så det vil være en meget stor hjælp hvis i kunne fortælle mig hvor der er fejl i teksten, og  hjælpe mig med at skrive det rigtigt.

Danske tekst: 

Jeg bor i et hus sammen med min familie. Vi har ikke problemer økonomisk, fordi min mor og far arbejder. Det var staten der bestemmer hvad man skulle arbejde med. Nu kan man selv vælge om man vil arbejde, og hvad man  gerne vil arbejde med. Jeg rejser til Tyrkiet hvert år med min familie. I Danmark kan vi rejse hvor vi vil, men det måtte man ikke før, medmindre man havde fået en ordre. Man måtte vente længe, før man kunne få en bil. Nu kan man bare købe en bil når man vil, og man bestemmer selv hvilken bil man gerne vil købe. Så vi er meget heldige, for nu er der massere af frihed, især i Danmark. Danmark er et meget frit land, hvor befolkningen har lov til at gøre hvad de vil uden, at der er nogen der giver dem ordre. Så der er mere frihed end før, og husk vær taknemlig for det du har og har fået.

Tysk oversættelse:

Ich wohne in einem Haus zusammen mit meine Familie. Wir haben nicht Problem wirtschaftlich, weil mein Mutter und Vater Arbeiten. Der waren der Staat bestimmt womit man arbeiten als. Jetzt können Sie wählen, ob Sie arbeiten möchten, und was man gern wollen Arbeit mit. ich und meine Familie reisen jedes Jahr zur Türkei. In Dänemark kannst wir Reisen wohin wir wollen, aber der matte man nicht reise es sei denn man haben bekommen ein auftrag. Man musste lange warten, bis man einen bis man einen auto. Jetzt können Sie einfach ein Auto kaufen, wann immer Sie möchten, und Sie entscheiden, welches Auto Sie kaufen möchten. Wir haben also großes Glück, denn jetzt gibt es viel Freiheit, besonders in Dänemark. Dänemark ist ein sehr freies Land, in dem die Bevölkerung tun darf, was sie will, ohne dass ihnen jemand Befehle erteilt. So gibt es jetzt mehr Freiheit als früher und denken Sie daran, dankbar für alles zu sein, was sie haben und erhalten haben.


Håber i kan hjælpe, tak på forhånd :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. november 2020 af Krollo (Slettet)

Opret ikke flere tråde med samme spørgsmål, tak.


Svar #2
20. november 2020 af Medine15

Ja det må du undskylde, men jeg havde ikke fået svar på de andre, og der var gået flere timer. Så jeg oprettede en til. Men jeg har brug for hjælp akut, for skal aflevere det om 50 minutter. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. november 2020 af Krollo (Slettet)

Så må du oprette din tråd i bedre tid. Desuden får du ikke flere svar af at oprette flere tråde. Det er desuden meningen, at din lærer skal retten stilen og ikke andre. Husk desuden, at det handler om at lære noget og ikke at få en god bedømmelse/karakter - i hvert fald nu, hvor du kun går i folkeskolen, hvor karakterer (nærmest) ikke betyder noget sammenlignet med f.eks. gymnasiet.


Svar #4
20. november 2020 af Medine15

Jeg havde oprettet det i god tid. Jeg oprettede en anden for et par dag siden men fik ikke svar. Og andre retter ikke min stil jeg spørger om hjælp. Folkeskolens karakter er måske ikke så vigtige, men jeg vil gerne starte på gymnasiet, og det er lidt svært hvis man ikke har et snit over 5, så hvis jeg får en dårlig karakter i tysk kan det godt påvirke mit gennemsnit. Men hvis du kan hjælpe vil det betyde meget, så jeg håber at du vil.


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. november 2020 af Stygotius

Nu skal du for en gangs skyld få vist hvad der er forkert.

Så må du selv prøve at rette det.

Fede typer = fejl.

Ich wohne in einem Haus zusammen mit meine Familie. Wir haben nicht Problem wirtschaftlich, weil mein Mutter und Vater Arbeiten. Der waren der Staat bestimmt womit man arbeiten als. Jetzt können Sie wählen, ob Sie arbeiten möchten, und was man gern wollen Arbeit mit. ich und meine Familie reisen jedes Jahr zur Türkei. In Dänemark kannst wir Reisen wohin wir wollen, aber der matte man nicht reise es sei denn man haben bekommen ein auftrag. Man musste lange warten, bis man einen bis man einen auto. Jetzt können Sie einfach ein Auto kaufen, wann immer Sie möchten, und Sie entscheiden, welches Auto Sie kaufen möchten. Wir haben also großes Glück, denn jetzt gibt es viel Freiheit, besonders in Dänemark. Dänemark ist ein sehr freies Land, in dem die Bevölkerung tun darf, was sie will, ohne dass ihnen jemand Befehle erteilt. So gibt es jetzt mehr Freiheit als früher und denken Sie daran, dankbar für alles zu sein, was sie haben und erhalten haben.


Skriv et svar til: HJÆLP AKUT TIL TYSK - OVERSÆTTELSE

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.