Tysk

Sætning(er).

28. november 2020 af YoungThug - Niveau: 9. klasse

Hej. Jeg har skrevet de her 3 tyske sætninger, men jeg er lidt usikker på, om de overhovedet giver mening grammatisk. Er der en venlig sjæl, der vil afsløre, hvorvidt de er grammatiske korrekte eller forkerte?

Alle glaubten Lena starb, aber Tim rettete sie. - (Alle troede Lena døde, men Tim reddede hende)

Bernd fährt in das Haus Nicoles. Tim rettet auch Nicole und ihrer Mutter. - (Bernd kører ind i Nicoles Hus. Tim redder også Nicole og hendes moder)

Am Ende finden alle aus, dass Stella schuld an der Situation Lenas ist. - (Til sidst finder alle ud af, at Stella er skyld i Lenas situation)


 


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. november 2020 af MatteTeenDk (Slettet)

"Ihr" bøjes efter den ubestemte artikel.


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. november 2020 af maria2016

Alle dachten, Lena sei tot, aber Tim rettete sie. (Du kan også skrive Sei tot, men ellers er det rigtig) 
Bernd fährt in Nicoles Haus. Tim rettet auch Nicole und ihre Mutter (Denne her skal du bare rette ihrer til ihre, da du skal bøje den) 
Schließlich findet jeder heraus, dass Stella für Lenas Situation verantwortlich ist (Det du har skrevet er rigtig, jeg har bare skrevet det på en anden måde). 


 


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. november 2020 af Stygotius

-Hvad menes der med "Du kan også skrive Sei tot, men ellers er det rigtigt " ???

-"Am Ende wird es allen klar, dass Stella (für Lenas Situation verantwortlich) an der Lage/Situation Lenas schuld ist (Det du har skrevet er rigtigt"

-Det er ikke, som  på engelsk, at "denken" betyder både tro og tænke.


Skriv et svar til: Sætning(er).

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.