Dansk

tale

11. december 2020 af Ukendtpige - Niveau: C-niveau

Jeg skal skrive en tale i dansk. Jeg har valgt dyremishandling, da det i den grad er noget jeg er meget imod. Jeg har skrevet lidt, dog mangler jeg stadig nogle ord at skrive, da der er krav om antal ord. 

Jeg føler dog jeg har svært ved at sortere i hvilken rækkefølge de forskellige ting skal være i, og især indledningen er jeg meget usikker på. Jeg har været lidt lost, fordi jeg ikke rigtigt ved hvordan jeg skal fange publikums opmærksomhed i indledningen. Nogle der kan kigge den igennem og give et par tips?

Den er vedhæftet.

Vedhæftet fil: tale.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
13. januar 2021 af Absalon1201 (Slettet)

Jeg finder kronologien ganske fint, måske du kunne dvale lidt ved det filosofiske emne om retten til udøvelse af magt, hvorfor er mennesket i sin ret til at behandle dyrene som det lyster? Det oplyste individ overfor det uplyste. Er mennesket ondt pr definition og er dyret uskyldigt eller er dyret ondt og mennesker uskyldigt. Leg lidt med disse tanker i din tale. Prøv at gå væk fra at prædike veganerparti, men gå i dybden med de store emner, som tidligere beskrevet. Pøj, pøj og held med dig.(-:


Skriv et svar til: tale

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.