Samfundsfag

Hypoteser - Politiske skillelinjer i Danmark.

21. december 2020 af mangetakforhjælpen - Niveau: A-niveau

Jeg vil høre, om nogen ville være sød at hjælpe med følgende: 

Opstil tre hypoteser, der kan forklare graden af stabilitet i danskernes partivalg, som den kommer til udtryk i tabel 1. (Se vedhæftet fil). 

Hver hypotese skal understøttes af en faglig begrundelse. 

Jeg har på nuværende tidspunkt én omhandlende alderens indflydelse på graden af stabilitet samt én omkring partiskift inden for blokken ift. partiskift mellem blokkene. Jeg mangler hjælp til, hvad en tredje evt. kunne lyde på og også meget gerne hints til en faglig begrundelse. 

Vedhæftet fil: IMG_3673.JPG

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. december 2020 af ringstedLC

Måske en om beskæftigede/arbejdsløse, off. ansatte/privat ansatte eller lønmodtager/selvstændig.


Svar #2
03. januar 2021 af mangetakforhjælpen

Mange tak for svaret.

Jeg er dog ret sikker på, at ingen af disse ting dsv. kan udledes af tabellen. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. januar 2021 af ringstedLC

Øv, men jeg har heller ikke set din tabel, da min browser bliver sur, når den åbnes. Hvis du stadig har brug for hjælp, så prøv at vedhæfte et PNG-billede.


Svar #4
03. januar 2021 af mangetakforhjælpen

Nårhh... Det er bare i orden. ;-) Jeg er glad for, at du ville hjælpe. TAK for det. 

Jeg har afleveret nu og fået 10 for både hypoteserne og opgaven i helhed. Jeg valgte at dele dén hypotese omhandlende alderens indflydelse på graden af stabilitet op, så der var én ift. de yngre og én ift. de ældre.

Dette er også grunden til mit sene svar og min sene "tak for hjælpen". Det beklager jeg.

Ellers TUSIND tak for hjælpen. Det er virkelig sødt af dig. 


Skriv et svar til: Hypoteser - Politiske skillelinjer i Danmark.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.