Biologi

AKUT HJÆLP TIL EN BIOLOGI RAPPORT!!

17. januar 2021 af jassemussss - Niveau: A-niveau

Hvilken funktion har DNA i levende celler? Nævn både funktioner, der har med cellecyklus og cellernes stofskifte at gøre. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. januar 2021 af ringstedLC

Du har formentlig for ganske nylig kvitteret for at have læst SP's betingelser, hvori der bl.a. står, at store bogstaver kan opfattes som en råben og derfor bør undlades. Der står også, at du skal give dit indlæg en sigende titel.

- Akut: Det er vel ca. 95% af alle tråde.

- Hjælp: Næsten indlysende.

- Biologi-rapport: Ja, dem er der mange af i kategorien "Biologi".

altså en intetsigende overskrift, fordi den ikke fortæller noget som helst om indholdet af tråden. Tænk hvis alle tråde i kategorien havde en ligeså elendig titel.

#0: Det er heller ikke iorden at bede om en redegørelse for et helt kapitel i din bog. Det skal du selv læse op på og så kan du bagefter stille konkrete spørgsmål her, hvis der noget som du ikke forstår. Dét er at studere fx biologi på niveau A.


Svar #2
17. januar 2021 af jassemussss

Du har ikke retten til at begrænse hvor meget man må spørger om. Jeg har en masse gange stillet lignende spørgsmål med lignende overskrifter. Hvis ikke du er til nyttig hjælp bør du heller ikke svare på mit spørgsmål.


Brugbart svar (1)

Svar #3
17. januar 2021 af ringstedLC

- Den har jeg heller ikke taget til mig.

- Du har ét indlæg med denne profil. At du tidligere har gjort noget, betyder ikke, at det er iorden.

- Jeg har ikke svaret på dit spørgsmål, men kommenteret din brug af SP.


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. januar 2021 af DrNielsen

Jeg vil erklære mig fuldstændig enig med ringstedLC. Dit spørgsmål bærer præg af at være en direkte afskrevet opgaveformulering. Det der bliver spurgt til er et helt enormt emne. 
Du må komme med dit egent bud eller et konkret spørgsmål, så kan vi tage den derfra.

Jeg er her for at hjælpe, men jeg har ingen intentioner om at bruge min søndag aften på at lave dine lektier.


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. januar 2021 af DrNielsen

Nu siger du i øvrigt at du mange gange har fået svar på et lignende oplæg - den eneste aktivitet der er registreret til din bruger er de to svar du har afgivet her.


Brugbart svar (0)

Svar #6
17. januar 2021 af ringstedLC

#5

Nu siger du i øvrigt at du mange gange har fået svar på et lignende oplæg - den eneste aktivitet der er registreret til din bruger er de to svar du har afgivet her.

Mon ikke også denne bemærkning nu fortrydes..., #0 må så have (haft) flere profiler.

Der kvitteres for enigheden.


Brugbart svar (0)

Svar #7
17. januar 2021 af kemc

Generne bestemmer, hvilke proteiner en celle skal danne og dermed også cellens opbygning og funktion.


Skriv et svar til: AKUT HJÆLP TIL EN BIOLOGI RAPPORT!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.