Historie

Mindmap - 2. Verdenskrig HJÆP

11. februar 2021 af hjælptilskolee - Niveau: 9. klasse

Hej,

Jeg skal lave et mindmap over 2. verdenskrig, dog skal jeg lave det over denne overskrift- "Hvis USA ikke var gået ind i krigen på de allieredes side både Asien og Europa" har i nogle forslag???

SKAL SENDES I DAG


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. februar 2021 af mathon

Takket være fremragende organisation oversteg alene USA's krigsindustri allerede i løbet af 1942 Tysklands, Italiens og Japans tilsammen og blev i 1944 dobbelt så stor; de amerikanske væbnede styrker var i 1943 nået op på 7 millioner mand.


Svar #2
11. februar 2021 af hjælptilskolee

#1

Takket være fremragende organisation oversteg alene USA's krigsindustri allerede i løbet af 1942 Tysklands, Italiens og Japans tilsammen og blev i 1944 dobbelt så stor; de amerikanske væbnede styrker var i 1943 nået op på 7 millioner mand.

Hvad nu, hvis USA ikke var gået ind i 2. verdenskrig?


Brugbart svar (1)

Svar #3
11. februar 2021 af mathon

...så havde de allierede formentlig tabt krigen og du og jeg havde haft tysk som modersmål.


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. februar 2021 af Moderatoren

Eller russisk


Svar #5
11. februar 2021 af hjælptilskolee

#3

...så havde de allierede formentlig tabt krigen og du og jeg havde haft tysk som modersmål.

og ville der have sket noget med USA, hvis de ikke valgte at gå ind i 2. verdenskrig?


Svar #6
11. februar 2021 af hjælptilskolee

#4

Eller russisk

Altså russisk som modersmål? Hvis ja, hordan kan det være?


Brugbart svar (1)

Svar #7
11. februar 2021 af Moderatoren

Hvis tyskerne ikke kunne stoppe russerne på østfronten, så kunne Rusland have indtaget store dele af europa. Det forhindrede de allierede dog – med USA i spidsen, da de jo kom fra vest. 

Hvis du er interesseret i det, så kan du læse om, hvad der skete på Bornholm efter Danmarks befrielse. 


Brugbart svar (1)

Svar #8
11. februar 2021 af Skaljeglavedinelektier

Du kan også se på Lend-Lease programmet. 


Skriv et svar til: Mindmap - 2. Verdenskrig HJÆP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.