Studievalg og videregående studie

Hvilken computer skal jeg købe?

20. april 2021 af MajaXm
Hej,

Jeg har planer om at starte på ingeniør uddannelsen “innovation og design” efter sommer.

Jeg har altid brugt MacBook og er rigtig glad for designet og hvordan den fungere. Og bruge altid lang tid på at finde ud af hvordan andre computer fungere.

Kan man godt bruge en MacBook på uddannelsen eller er det mega besværligt. Hvis man kan hvilken skal det så være? Og hvis ikke hvilke kan i så anbefale som evt minder lidt om MacBook?

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. april 2021 af pandino

Har flere venner som læser som ingeniør på andre linjer på dtu, ved ikke liige med innovation og design, men ellers plejer en macbook at være meget fin til alt (det er hvad nogle af dem bruger). Alle de nye macs bør være perfekte, medmindre studiet siger noget andet.

Hvis du skulle se på alternativer ifht. computere, så vil jeg sige minimumskrav for en god computer er:

8 gb ram

helst 256 gb (lige meget med ssd, m2, pcie - det skal bare ikke være hdd, det er skide langsomt)

minimum i5-i7 processor med minimum 8 gen. 

Man kan sagtens finde billige alternativer til en god computer med disse specifikationer. Du skal dog ikke vælge en chromebook under nogle omstændigheder, selv med disse specifikationer, da de ikke fungere som en alm computer, selvom der reklameres for det. 

håber du kunne bruge svaret til noget :D


Svar #2
25. april 2021 af MajaXm

#1
Har flere venner som læser som ingeniør på andre linjer på dtu, ved ikke liige med innovation og design, men ellers plejer en macbook at være meget fin til alt (det er hvad nogle af dem bruger). Alle de nye macs bør være perfekte, medmindre studiet siger noget andet.

Hvis du skulle se på alternativer ifht. computere, så vil jeg sige minimumskrav for en god computer er:

8 gb ram

helst 256 gb (lige meget med ssd, m2, pcie - det skal bare ikke være hdd, det er skide langsomt)

minimum i5-i7 processor med minimum 8 gen. 

Man kan sagtens finde billige alternativer til en god computer med disse specifikationer. Du skal dog ikke vælge en chromebook under nogle omstændigheder, selv med disse specifikationer, da de ikke fungere som en alm computer, selvom der reklameres for det. 

håber du kunne bruge svaret til noget :D


Okay jo tak det kan svar kan jeg godt bruge til noget. Har bare hørt at ingeniør uddannelsen og MacBook er lidt et no go, men ved ikke om det bare er rygter?? haha

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. april 2021 af DrNielsen

Nu er jeg godt nok uddannet indenfor et helt andet felt. Men det sagde folk også da jeg i sin tid startede på medicin. Vi fik at vide at mange programmer ikke var kompatible osv. Jeg har aldrig oplevet problemer.

- Men jeg vil umiddelbart tro at ingeniørerne bruger computer langt mere end vi gør ;)


Skriv et svar til: Hvilken computer skal jeg købe?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.