Kemi

Aldehyder og ketoner

05. september 2021 af htxelevinød - Niveau: A-niveau

C2H4O + C6H6N4O4 →  C8H8N4O4 + H2O (l)

2Cu2+  + C2H4O + 5OH- (aq)  →  Cu2O (s) + C2H3O2- + 3H2O (l)

Hvilke tilstandsformer har resten af reaktionerne?


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. september 2021 af Moderatoren

Hvad er du konkret i tvivl om, når du skal lave opgaven?


Svar #2
06. september 2021 af htxelevinød

#1
Hvad er du konkret i tvivl om, når du skal lave opgaven?

Jeg er i tvivl om tilstandsformerne i reaktionen

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. september 2021 af Moderatoren

Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Svar #4
06. september 2021 af htxelevinød

#3
Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.

Jeg har jo lavet hele opgaven selv og opstillet reaktioner til de forskellige forsøg. Det eneste jeg er i tvivl om er tilstandsformerne

Brugbart svar (0)

Svar #5
06. september 2021 af mathon

\small \begin{array}{llll} C_2H_4O\,_{\textit{(aq)}}\;+\;C_6H_6N_4O_4\,_{\textit{(aq)}}\;\longrightarrow \;C_8H_8N_4O_4\,_{\textit{(aq)}}\;+\;H_2O\,_{\textit{(l)}}\\\\\\ 2\,Cu^{2+}\,_{\textit{(aq)}}\;+\;C_2H_4O\,_{\textit{(aq)}}\;+\;5\,OH^{-}\,_{\textit{(aq)}}\;\longrightarrow \;Cu_2O\,_{\textit{(s)}}\;+\;C_2H_3{O_2}^{-}\,_{\textit{(aq)}}\;+\,3\,H_2O\,_{\textit{(l)}} \end{array}


Skriv et svar til: Aldehyder og ketoner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.