Samfundsfag

Side 2 - Spørgsmål politik

Brugbart svar (0)

Svar #21
14. september 2021 af Samfundsfagsfidusen

#18

Enig er ret sikker på at kristendemokraterne ik er en del af det. 

Har du hørt korrekt?


Svar #22
14. september 2021 af UCL (Slettet)

Jeg tror altså ikke du er helt opdateret på tingene som du tror du er . Læreres svar : Jens Rohde er skiftet fra Radikale Venstre til Kristendemokraterne pga. al metoo balladen i RV.

Så det er helt rigtigt, at Kristendemokraterne ikke blev valgt ind i Folketinget ved valget i 2019, men de har et mandat i Folketinget nu, pga. Jens Rohdes Partiskift. Intet mærkeligt ved den konklusion!

Brugbart svar (0)

Svar #23
14. september 2021 af Justitia

...


Brugbart svar (0)

Svar #24
14. september 2021 af Justitia

Når ja, det er korrekt! Jeg medgiver, at det havde jeg glemt!

Hvor passer Alternativet så ind? Dem nævner hverken du eller din lærer?
 

JR's skifte har altså betydet, at der er gået et mandat over til oppositionen, hvorfor regeringens parlamentariske grundlag ikke udgør over 90 mandater uden Alternativets mandater.


Svar #25
14. september 2021 af UCL (Slettet)

Jeg synes du er kommet med en masse kritik , som jeg har påvist er unødig! Og nu kommer du med nedladende kommentar og kritik igen… jeg synes det er pinligt for dig som jurist endda - at du angriber mig, da jeg ved hvem du er, og ved du ikke kan lige mig som person.

Brugbart svar (0)

Svar #26
14. september 2021 af Justitia

Jeg undskylder.


Svar #27
14. september 2021 af UCL (Slettet)

Du kom ikke med noget svar, med pludselig så vidste du at kristendemokraterne havde et mandat! Yes selvfølgelig . Alternativet, svæver lidt mellem opposition og støtteparti. Så ja intet mærkeligt ved den konklusion, men dine kommentarer er helt bestemt mærkelige, og et forsøg på at være bedrevidende

Brugbart svar (0)

Svar #28
14. september 2021 af Justitia

Og dine kommentarer er udtryk for en, som slet ikke fatter, hvad forskellen på en regering og et støtteparti er.


Brugbart svar (0)

Svar #29
14. september 2021 af Justitia

Hvem sidder i regeringen? 

Hertil svarer du: "Sf, radikale venstre og Enhedslisten".

Så kom nu ikke for godt i gang!


Brugbart svar (0)

Svar #30
14. september 2021 af Moderatoren

Så skal vi vist have styr på kammertonen.


Svar #31
14. september 2021 af UCL (Slettet)

Du forsøger stadig at gøre en formuleringsfejl til en fejltagelse, endda da jeg har skrevet hvem støttepartierne er og gjort det klart at det er Socialdemokratiets som sidder i regeringen. Som jeg husker det er - var det dig som startede kritikken, og de nedladende kommentarer som der alle var ukorrekte. Det gør det tydeligt at du kun var ude på at angribe mig.

Brugbart svar (0)

Svar #32
14. september 2021 af Justitia

Angribe dig?

Bliver træt...

Er du virkelig så krænkelsesparat, at folk "angriber dig", når du bliver rettet?


Brugbart svar (0)

Svar #33
14. september 2021 af Justitia

"Alternativet, svæver lidt mellem opposition og støtteparti"

Så hvad er de så?

Med den logik så svæver mange partier mellem opposition og støtteparti.


Svar #34
14. september 2021 af UCL (Slettet)

Ja, netop derfor forstår jeg ikke meningen med alt din kritik og nedladende kommetarer? Hvad er det du forsøger at sige? Hvis det ikke er et angreb. Jeg har jo svaret på alt det du siger var forkert, som egentlig ikke har været forkert. Hvorfor forsøger du nu at bevise at det med alternativet er forkert igen? Det er lidt for meget ærligt talt

Brugbart svar (0)

Svar #35
14. september 2021 af Justitia

Men ja, lad os bare sige SF, RV og Enhedlisten er en del af regeringen, som du udtrykker i #2.

Man skal jo nødigt rette dig, fordi så bliver du angrebet... 


Brugbart svar (0)

Svar #36
14. september 2021 af Moderatoren

#35 

Du har overset #20.


Brugbart svar (0)

Svar #37
14. september 2021 af Justitia

Hvorfor diskuterer jeg overhovedet med en, som ikke kender forskellen på et støtteparti til en mindretalsregering og regeringsparti(er).


Brugbart svar (0)

Svar #38
14. september 2021 af Moderatoren

#37

Fordi du har bevæget dig ind på et forum, hvor mange gymnasieelever lærer om politik i deres samfundsfagsundervisning.


Svar #39
14. september 2021 af UCL (Slettet)

Rettelse er det som jeg fik, af vide af Jeppe - og det har jeg intet problem med. Men dine kommentarer er nedladende og din kritik er fuldstændig ukorrekt, så ja det er altså er personligt angreb:) jeg synes vi skal afslutte diskussionen her.

Brugbart svar (0)

Svar #40
14. september 2021 af Justitia

#35

Og min fejl var en forglemmelse, bliver mit svar mere rigtig af det? Hans fejl var en "formuleringsfejl", det er sgu en god undskyldning, så kan alting hurtigt blive rigtigt.

Det synes jeg, at I skal prædike!

Lærer: "Hvad er 22+22?".
Student: "0".
Lærer: "svaret er 44". 
Student: "Det var en formuleringsfejl".
Lærer: "Så har du svaret korrekt på spørgsmålet".


Der er 64 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.