Matematik

Noter?

07. november 2021 af EliasTruelsen - Niveau: 9. klasse
Jeg skal til terminsprøve imorgen. Jeg har købt noter af en person på TikTok det hedder MatMedLassen, og han har lavet en kæmpe notesmaling til næsten alle emner. Jeg købte den for 40kr, men er ikke sikker på jeg må have den med ind? Jeg spurgte ham, og han sagde ja, fordi at han giver mig rettighederne til bogen, så derfor må jeg gerne, selvom der står at man kun må have egne udførte noter? Så må jeg have dem med ind?

Brugbart svar (2)

Svar #1
07. november 2021 af Matmedlassen

Hej Elias

Jeg har spurgt nogle folkeskolelærere jeg kender, og der er lidt blandede svar. Nogen mener at de er okay at have med, da det teknisk set er ens “egne” (eget af dig) noter, mens andre siger at de netop ikke er skrevet af en selv. Hvis jeg var dig, ville jeg bare have dem liggende på dit skrivebord på computeren, og hvis lærerne siger noget, så bare luk den ned. Siden de lærere jeg har spurgt, ikke giver det samme svar, må de være noget tvivl. Hvis du vil være hel sikker, kan du skrive noterne over selv, men jeg ved ikke hvad forskel det skulle gøre. Jeg ved dog ikke hvordan lærerne skulle se, om det er dig eller en anden, der har skrevet dem.

Tag dem med og se hvad der sker. Det værste der sker, er at du bliver bedt om at lægge dem væk :D

- MatmedLassen

Edit: jeg giver dig nogle rettigheder til den kopi du eger, hvilket vil sige, at du må gøre med bogen som du ønsker (printe ud, sende til dine andre computer etc.), men ikke må dele med andre elever og venner. :D

Brugbart svar (0)

Svar #2
07. november 2021 af SuneChr

Det er vist, helt igennem, et tvivlsomt foretagende.


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. november 2021 af PeterValberg

Jeg antager, at vi snakker om folkeskole-niveau?

Jeg ved godt, at det er i et helt andet prisleje, men jeg vil anbefale denne:   < LINK >

eller denne her < LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #4
08. november 2021 af EliasTruelsen

tak for svarene.

Matmedlassen, jeg skulle sende pdf filen til min anden stationære computer derhjemme, og fik ved et uheld sendt den til en anden. Denne person fik den så, men jeg kontaktede personen og bad hende om at slette det og betale det selv. så godt nok fik jeg sendt den til hende, men den blev straks slettet fra hendes computer og købte den selv. 

håber det er okay, og ikke har voldet problemer.

-Elias


Brugbart svar (1)

Svar #5
08. november 2021 af Matmedlassen

Det går nok, Elias :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. november 2021 af Eksperimentalfysikeren

Jeg er ret sikker på, at "egne noter" betyder noter, man selv har skrevet. Ellers giver det ingen mening.


Skriv et svar til: Noter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.