Matematik

Hjælp! Trigonometriske funktioner og logistisk vækst

11. november 2021 af isabella2000 - Niveau: B-niveau

Hej studienet

Mit navn er Isabella og jeg læser matematik B som enkeltfagskursist.

Jeg har denne uge været til lægen og psykiater mange gange, og er lige blevet diagnoseret med ADD.

Derfor havde jeg ikke tid til at læse om trigonometriske funktioner og logistisk vækst, og lave afleveringen om emnet.

Min skole har skrevet til mig, jeg skal aflevere afleveringen i dag, ellers bliver jeg smidt ud af holdet. 

Hvis jeg bliver smidt ud, vil jeg skulle starte forfra. Og jeg vil ikke få su eller kunne købe julegaver til min familie.

Jeg prøver så godt jeg kan, at forstå det her med trigonometriske funktioner og logistisk vækst, men jeg er bange for, at det vil tage mig mere end én dag. Derfor skriver jeg her og håber på der er en der kan hjælpe mig. Jeg har vedhæftet opgaverne.

Mvh

Isabella


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. november 2021 af Moderatoren

Det lyder hårdt for dig. 

Du kan ikke få nogen til at lave dine opgaver. Du kan dog få hjælp til selv at lave dem. 

Opret nye tråde med hver opgave og dine problemer med hver opgave.

Skriv således:
Beskriv så præcist som muligt hvad du har problemer med. Gør rede for hvad du ved, og hvad du ikke ved. På den måde undgår du, at lektiehjælperen bruger tid på at forklare ting, som du i forvejen er bekendt med. Dette illustrerer også, at du har tænkt over opgaven, hvilket ofte giver hurtigere og bedre svar.


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. november 2021 af Moderatoren

Derudover, så kan din skole vel ikke forlange, at du laver afleveringen rigtig. Men at du bare afleverer afleveringen. Så du må lave det, som du kan nå og så aflevere det.


Svar #3
11. november 2021 af isabella2000

For at være helt ærlig, så er jeg helt nede i kulkælderen.

Jeg har rigtig svært ved, at finde overskuet pga. det hele bare vælter på samme tid. Min uddannelse og mit helbred. Så selvom jeg prøver at læse og forstå matematikken, så gider det ikke at sidde fast i dag. Prøver at læse det flere gange, men det hjælper ikke. Så har faktisk brug for hjælp med det hele, hvilket er lidt flovt, men det er nu den situation jeg er i. Skal nok få det læst og forstået snarest muligt, men har virkelig brug for hjælp i dag. 

Min mail er [email protected] , hvis det bedre at kommunikere der.

Mvh Isabella


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. november 2021 af Moderatoren

Det forstår jeg godt. Det er derfor, at jeg prøvet at hjælpe dig. Ens helbred må altid være vigtigst. Så overvej om uddannelsen er det værd. Din familie er nok ligeglade med julegaver, hvis de får dem, når du er syg.

Hjælperne vil nok helst hjælpe dig her. 

Se #1: 

"Opret nye tråde med hver opgave og dine problemer med hver opgave."


Svar #5
11. november 2021 af isabella2000

Plejer normalt ikke at bede til Gud, men det gør jeg i dag. Så desperat er jeg


Svar #6
11. november 2021 af isabella2000

Okay det vil jeg prøve så


Brugbart svar (0)

Svar #7
11. november 2021 af Moderatoren

Slettet

Skriv et svar til: Hjælp! Trigonometriske funktioner og logistisk vækst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.