Dansk

Kunne en lige læse mit essay igennem, og komme med noget konstruktiv kritik evt. sige hvad jeg kunne skrive mere om.

18. november 2021 af prekto - Niveau: 8. klasse


 

Hvad er ensomhed? Og hvordan håndterer man den her usædvanlige og uvante følelse?

Vi ved alle hvad det er, og vi har nok allesammen også prøvet at være det eller at føle det.

Ensomhed er ikke kun en ting, det indebærer mange ting. Det kan være følelsen af at blive holdt udenfor, til at føle man ikke har nogen venner. Vi føler os alle ensomme til tider, og det er netop fordi det er helt normalt.

Jeg kan huske da jeg var barn og gik i SFO’en, hvor der var mange gange hvor jeg følte mig holdt ensom, selvom jeg var blandt andre børn og voksne.

Jeg tror ikke kun du kan forbinde ensomhed med at være alene. Jeg ved at man nemlig også kan føle sig ensom selvom man er blandt en masse andre mennesker.

Det kan f.eks. være at du ikke føler dig en del af et fællesskab, det kan også være hvis du går og har det dårligt mentalt uden at snakke med nogen om det, eller hvis du bliver mobbet.

Har ensomhed og mobning en sammenhæng?

Ensomhed er mobningens tvilling. Du kan sagtens komme til at føle dig ensom, hvis du bliver mobbet eller drillet, og på samme måde kan du også være ensom uden nødvendigvis at blive mobbet. Men det er nu ikke så meget det jeg vil ind på, jeg tænker mere på om der er en sammenhæng, mellem en der føler sig ensom og et mobbeoffers følelser. 

Det er det jeg mener når jeg siger at Ensomhed er mobningens tvilling, for med ensomheden følger tit de samme svære følelser, som mobbede elever slås med.

Samtidig kan mobningen også være en grund til at der bliver skabt ensomhed i nogle klasser.

“I de klasser hvor der findes mobning, er der også en markant grad af ensomhed til stede.” Siger Vestegnsundersøgelsen.

Går man i en klasse, hvor man føler sig ensom, og hvor man ikke har de samme tætte venskaber, som de andre i klassen har, kan man føle sig udenfor fællesskabet på præcis samme måde, som hvis man blev mobbet.















 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2021 af Stygotius

Dit "essay" har mange gode tanker og overvejelser, men du skal gøre det meget mere fyldigt og bedre udarbejdet. Som det er nu, er det alt for tyndt og for overfladisk......og for kort.


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. december 2021 af ANIDA01 (Slettet)

Du bør kigge lidt mere på dine kommafejl, da der er et par stykker, hvor du mangler at sætte komma. 

vh


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. december 2021 af Stygotius

Du skal nok tænke over at du i den samme tekst både siger at ensomhed er en "usædvanlig og uvant følelse" og samtidig siger at den er "helt normal".

Du siger også  "Jeg tror ikke kun du kan forbinde ensomhed med at være alene. ", lige som du siger           "Det kan f.eks. være at du ikke føler dig en del af et fællesskab"                                                                 Hvem er den "du" som du snakker til her??   Husk at dansk ikke er engelsk !!  Ordet "du" betyder  ikke det samme som "man"


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. december 2021 af Soeffi

#0. Kunne en lige læse mit essay igennem, og komme med noget konstruktiv kritik evt. sige hvad jeg kunne skrive mere om.

Du kunne måske komme ind på vor tids internet-fællesskaber eller sociale netværk såsom Facebook. Er det erstatning for fælleskab eller blot en ny form for samme? Se evt også på udnyttelsen af mennesker, der søger kontakt på nettet.

Det vil jeg mene er et stort og velbelyst emne.


Skriv et svar til: Kunne en lige læse mit essay igennem, og komme med noget konstruktiv kritik evt. sige hvad jeg kunne skrive mere om.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.