Kemi

Reaktionsskema

25. januar 2022 af Kaya2003 - Niveau: B-niveau

Hej,

Jeg har denne aflevering over det her forsøg, hvor jeg i min efterbehandling skal afstemme reaktionskkemaer, dog er jeg ikke sikker på at jeg har gjordt det rigtigt, så ville gerne høre/læse hvordan andre ville havde gjordt det.

Reaktionerne der skal afstemmes er langt som en vedhæftet fil 

På forhånd tusind tak for hjælp 

Vedhæftet fil: Udklip.PNG

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. januar 2022 af Moderatoren

Vedhæft din besvarelse, så kan man se, om du har gjort det rigtigt. 

Hvis du bare ser en andens besvarelse, så risikerer du at skrive det af.


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. januar 2022 af mathon


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. januar 2022 af mathon

            \begin{array}{llllll} R^1-\overset{\mathbf{{\color{Red} 0}}}{C}HOH-R^2\,_{\textit{(aq)}}\;+\;\overset{\mathbf{{\color{Blue} +7}}}{Mn}{O_4}^-\,_{\textit{(aq)}}\;\longrightarrow\; R^1-\overset{\mathbf{{\color{Red} +2}}}{C}O-R^2\,_{\textit{(aq)}}\;+\;\overset{\mathbf{{\color{Blue} +4}}}{Mn}O_2\,_{\textit{(s)}} \end{array}\\\\


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. januar 2022 af mathon

        \begin{array}{lccc} \textbf{atom}&\textbf{op}&\textbf{ned}&\textbf{antal}\\ C&2&&3\\ Mn&&3&2 \end{array}


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. januar 2022 af mathon

\textbf{afstemning af op-og nedgange:}

            \small \begin{array}{llllll}3\, R^1-CHOH-R^2\,_{\textit{(aq)}}\;+\;2\,Mn{O_4}^-\,_{\textit{(aq)}}\;\longrightarrow\; 3\,R^1-CO-R^2\,_{\textit{(aq)}}\;+\;2\,MnO_2\,_{\textit{(s)}} \end{array}

\textbf{afstemning af ladning:}

            \small \begin{array}{llllll}3\, R^1-CHOH-R^2\,_{\textit{(aq)}}\;+\;2\,Mn{O_4}^-\,_{\textit{(aq)}}\;+\;2\,H^+\,_{\textit{(aq)}}\;\longrightarrow\; 3\,R^1-CO-R^2\,_{\textit{(aq)}}\;+\;2\,MnO_2\,_{\textit{(s)}} \end{array}

\textbf{afstemning af hydrogen:}

            \small \begin{array}{llllll}3\, R^1-CHOH-R^2\,_{\textit{(aq)}}\;+\;2\,Mn{O_4}^-\,_{\textit{(aq)}}\;+\;2\,H^+\,_{\textit{(aq)}}\;\longrightarrow\; 3\,R^1-CO-R^2\,_{\textit{(aq)}}\;+\;2\,MnO_2\,_{\textit{(s)}}\;+\;4\,H_2O\,_{\textit{(l)}} \end{array}

\small \textbf{oxygen stemmer.}


Skriv et svar til: Reaktionsskema

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.