Kemi

Fældningsresktioner

21. februar 2022 af johansen2094 - Niveau: C-niveau
Hele den her opg den forstår jeg ikke. Jeg er med i den tabel som også er i linket, den forstår jeg udemærket,men spørgsmålene, dem grubler jeg lidt over. Og det er ALLE spørgsmål ALLE.

Svar #1
21. februar 2022 af johansen2094

Hjælp til hele opg!! Jeg er med på skemaet men resten forstå jeg ikke noget af? ????

Svar #2

Fil vedhæftet

Svar #3

??

Svar #4

-.-''

Brugbart svar (0)

Svar #5
21. februar 2022 af Viderekem (Slettet)

Salte der indeholder Na+ , K+ og NH4 + , er generelt letopløselige. Opløseligheden øges hvis ionernes ladninger er små.

Brugbart svar (0)

Svar #6

B: 

Når der er to letopløselige salte som bliver bladet sammen, kan de danne et tungtopløselig salt. Det er ikke alle salte der gør det, men dem der gør, kan ses i skemaet herunder.  En ion fra hver slat kan danne de tungtopløselige og danne bundfald

Brugbart svar (0)

Svar #7

A:

Sølvnitrat

Ag^+

NO3^-

Brugbart svar (0)

Svar #8
21. februar 2022 af mathon

Brugbart svar (0)

Svar #9

\small \begin{array}{llllll} \textbf{a)}\\&& Na^+\,_{\textit{(aq)}}\quad N{O_3}^-\,_{\textit{(aq)}}\quad K\,_{\textit{(aq)}} \end{array}

Brugbart svar (0)

Svar #10

\small \small \begin{array}{llllll} \textbf{b)}\\&&AgBr\,_\textit{(s)} \end{array}?

Brugbart svar (0)

Svar #11

\small \small \small \begin{array}{llllll} \textbf{c)}\\&& AgNO_3\,_{\textit{(aq)}}\;+\;KBr\,_{\textit{(aq)}}\;\longrightarrow \;AgBr\,_{\textit{(s)}}\;+\;KNO_3\,_{\textit{(aq)}} \end{array}

Brugbart svar (0)

Svar #12

\small \begin{array}{llllll} \textbf{d)}\\&Ag^+\,_{\textit{(aq)}}\;+\;N{O_3}^-\,_{\textit{(aq)}}\;+\;K^+\,_{\textit{(aq)}}\;+\;Br^-\,_{\textit{(aq)}}\;\longrightarrow \;AgBr\,_{\textit{(s)}}\;+\;\underset{\textup{tilskuerion}}{\underbrace{K^+\,_{\textit{(aq)}}}}\;+\;\underset{\textup{tilskuerion}}{\underbrace{N{O_3}^-\,_{\textit{(aq)}}}} \end{array}

Brugbart svar (0)

Svar #13

\small \begin{array}{llllll} \textbf{e)}\\&Ag^+\,_{\textit{(aq)}}\;+Br^-\,_{\textit{(aq)}}\;\longrightarrow \;AgBr\,_{\textit{(s)}} \end{array}

Brugbart svar (0)

Svar #14
22. februar 2022 af mathon

korrektion:

\small \small \begin{array}{llllll} \textbf{a)}\\&& Na^+\,_{\textit{(aq)}}\quad N{O_3}^-\,_{\textit{(aq)}}\quad K^{{\color{Red} \mathbf{+}}}\,_{\textit{(aq)}} \end{array}

Skriv et svar til: Fældningsresktioner

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.