Tysk

Tysk Gramatik hjælpeudsagnord

13. marts 2022 af Nichlas00 - Niveau: 8. klasse

Hey står i det problem at jeg laver en tysk opgave med hjælpeudsagnsord som ich bin war. Du bist warst osv. 

Jeg har lavet de sætninger med "du bist eigentlich ganz nett" und " ich bin in dich verliebt.

Men hvad skal jeg så skrive når der står ordet "die" som i " (Mit ord her) die fußballmannschaft im clublokal versammelt?" eller når der står " wo (mit ord her) die spieler"


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. marts 2022 af Stygotius

Man kan ikke rigtigt forstå hvad dit problem egentligt er. Skriv den danske sætning som du gerne vl formulere på  tysk. 

Husk altid at skrive tyske navneord med stort begyndelsesbogstav.

Jeg vil gerne hjælpe. Formen "die" bruges jo både i nom-akk fem.ental og flertal.


Brugbart svar (1)

Svar #2
04. april 2022 af rakijovic

Alt andet lige, så er der ikke noget der hedder ich bin war eller du bist warst. Det svarer til på dansk at sige hhv. jeg er var og du er var. Vi skal enten ud i simpel datid (ich war, du warst) eller førnutid (ich bin gewesen, du bist gewesen). Men siden denne tråd er næsten en måned gammel nu, er det måske lidt lige meget?

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. april 2022 af Stygotius

Zdravo, rakijovic, Dobro je te vidjeti opet.


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. april 2022 af rakijovic

Isto tebi, Stygotiuše. Lijepo je znati da mi je i dalje zagarantovan barem jedan obrazovan odgovor u svakoj temi.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. april 2022 af Stygotius

Puno hvala. Radim najbolje koji mogu.


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. april 2022 af rakijovic

*što mogu ;)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #7
04. april 2022 af Stygotius

OK, hvala za pomoc. Samo mali Danac sam.

Bosanski sam naucio od moji bosanski ucenika


Svar #8
06. april 2022 af Nichlas00

Ja det er rettet. Tak for alle svar.
Ved bare ikke lige hvordan jeg fjerner denne tråd :) 
 


Skriv et svar til: Tysk Gramatik hjælpeudsagnord

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.