Andre fag

'Ambivalent' betydning?

22. april 2022 af j00nsm00nchild (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej,

Er der nogen, der med simple ord kan forklare mig, hvad ambivalent betyder?

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. april 2022 af OliverHviid

Du må naturligvis sagtens spørge herinde, men det er langt hurtigere blot at slå det op i en ordbog. Se. f.eks.: https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=ambivalent


Svar #2
22. april 2022 af j00nsm00nchild (Slettet)

Ordnet er altid min første prioritet, men da jeg ikke helt forstår, hvad der står, spørger jeg herinde.

Brugbart svar (0)

Svar #3
22. april 2022 af Moderatoren

Det er lettere, hvis du skriver, hvad du ikke forstår ved ordet.


Svar #4
22. april 2022 af j00nsm00nchild (Slettet)

jeg forstår ikke betydningen ??

Brugbart svar (0)

Svar #5
22. april 2022 af Moderatoren

Se sætningen: "far havde alligevel en noget ambivalent holdning til vores læsning, for vi skulle også lave håndarbejde"

Det er en modstridende følelse, at han gerne ser, at de læser, men de skal også lave håndarbejde. 


Svar #6
22. april 2022 af j00nsm00nchild (Slettet)

Jeg forstår ikke, hvad det er det vil sige at have modstridende følelser? Er det følelser, hvor man er ked af det og sur eller omvendt??


Brugbart svar (0)

Svar #7
22. april 2022 af Moderatoren

Man kan have det ambivalent med en anden person. Fx en du spiller fodbold med. Personen scorer bare mange mål, og I vinder alle kampe pga. personen, men udenfor banen er personen ikke særlig sød. Så det er lidt ambivalent, om du vil spille sammen med personen.


Svar #8
22. april 2022 af j00nsm00nchild (Slettet)

når så det sån, man har både godt med personen men også dårligt. man er lidt stuck i midten agtig?

Brugbart svar (0)

Svar #9
22. april 2022 af Moderatoren

Ja, det kan man godt sige.


Skriv et svar til: 'Ambivalent' betydning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.