Dansk

Dan Turell

18. maj 2022 af Annicca (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hvis jeg skille svare på, hvad der kendetegner Dan Turèlls essays (særligt “en københavner i Jylland”), hvad kunne det så være???

Det eneste jeg kan komme på er, at han snakker/skriver meget hurtigt, og at der kunne sagtens være et par kommaer mere:

Håber på hjælp, da jeg er helt lost!!!
Tak på forhånd.

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. maj 2022 af Kattehøst

Fordi han var påvirket af både mellemkrigstidens og engelsksprogede modernismen har det en indflydelse på hvordan han oplever ting også selfølgelig hans skrivemåde.  

I sine tekster gøre han indtryk på alle med sin fremtoning og sin særlige kombination af folkelighed og oprør. Han ville også have at man skal kunne mærke ''ham'' i teksten og hans personlighed. 

Det var det bedste jeg ku finde, håber det kan hjælpe:)


Svar #2
19. maj 2022 af Annicca (Slettet)

#1
Fordi han var påvirket af både mellemkrigstidens og engelsksprogede modernismen har det en indflydelse på hvordan han oplever ting også selfølgelig hans skrivemåde.  

I sine tekster gøre han indtryk på alle med sin fremtoning og sin særlige kombination af folkelighed og oprør. Han ville også have at man skal kunne mærke ''ham'' i teksten og hans personlighed. 

Det var det bedste jeg ku finde, håber det kan hjælpe:)



TUSINDE TAK - en hver ting hjælper, da jeg selv intet kan :)

Skriv et svar til: Dan Turell

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.