Kemi

Syre-base ligevægt

26. maj 2022 af Antoncolding - Niveau: B-niveau

Jeg forstår ikke de her tre spørgsmål, eller mere rettere sagt, jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal svare på de her spørgsmål:

Redegøre for ascorbinsyres reaktion med vand og med natriumhydroxid  

Skitsere titrerkurven for ascorbinsyres reaktion natriumhydroxid og sammenholde den med tabelværdier for de to pKs-værdier  

Forklare forskellen på en potentiometrisk og en kolorimetrisk titrering samt hvordan man vælger en passende indikator til en kolorimetrisk titrering

Det vil være virkelig rart hvis I kunne uddybe jeres svar ?????


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

a) fortæl hvad der sker når ascorbinsyre reagerer med hhv. vand og natriumhydroxid. Fortæl hvad der bliver dannet.

b) lav en titreringskurve for ascorbinsyres reaktion med natriumhydroxid og find pKs, dernæst sammenlign med tabelværdierne.

c) forklar forskellen mellem de to titeringstyper, og fortæl hvordan man vælger en passende indikator til en kolorimetrisk titrering.


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

Læs om hvordan man vælger en indikator før du skriver et svar til spørgsmål 3. Der er forskellige regler for svage, ikke-stærke, og stærke syrer.


Svar #3
27. maj 2022 af Antoncolding

Det var slet ikke svar på det jeg spurgte efter... Du har bare genskrevet spørgsmålene igen! og det var ikke det jeg spurgte efter!!!


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

#3
Det var slet ikke svar på det jeg spurgte efter... Du har bare genskrevet spørgsmålene igen! og det var ikke det jeg spurgte efter!!!

Du skrev, at du ikke forstod spørgsmålene, så jeg forklarede dem på anden måde. Var der andre, som gav svar? Nej. Utaknemmelig opførsel.

Svar #5
27. maj 2022 af Antoncolding

Som du kan læse, skrev jeg: "Jeg er ikke helt sikker på HVORDAN JEG SKAL SVARE på de her spørgsmål"

Det ville have været meget rart hvis du kunne have læst HELE spørgsmålet grundigt!!

Ja, du var den eneste der svaret på mit spørgsmål, tak for det. Men det ændre stadig ikke på at du ikke har hjulpet mig eller svaret på mit spørgsmål! Så det er jo det samme som ikke at svare mig overhovedet.


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. maj 2022 af Omar95 (Slettet)

Jeg læste hele dit indlæg, og gav dig en præcis forklaring på hvordan du skal svare på spørgsmålene. Du kan ikke forvente, at dine opgaver/spørgsmål bliver besvaret for dig.

Svar #7
27. maj 2022 af Antoncolding

At genskrive spørgsmålet, hjælper mig ikke lige frem! Det jeg spurgte om var at jeg ikke ved ikke hvad jeg skal sådan svare på de her spørgsmål, men altså hvis du ikke kan hjælpe mig, så er det også helt okay, for det var hellere ikke fordi jeg kunne bruge dit svar til noget. Jeg får jo lige meget ud af at jeg ikke får nogen svar/hjælp og folk der bare genskriver spørgsmålet.. 


Skriv et svar til: Syre-base ligevægt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.