Dansk

fordømte her på jorden: undskyld

31. maj 2022 af kattenergravid - Niveau: 9. klasse

Er der nogle der har et resmué af fordømte her på jorden: undskyld af Jesper Wung-Sung? Eller bare kan forklar mig handlingen kort?


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. maj 2022 af Moderatoren

Du har vel læst novellen, så du forstår nok det meste. Er det noget, som du ikke forstår? 

Prøv evt. at skrive dit eget resume og sæt det ind her.
 


Svar #2
31. maj 2022 af kattenergravid

Ja jeg har læst teksten, flere gange . Jeg synes selv jeg har en god forståelse, men på samme tid føler jeg at jeg misforstår teksten. Jeg kan komme frem til mange forskellige handlinger.

Den første handling jeg kom frem til, at hun kommer ind i solariet hvor hun får flashbacks, så er der et sceneskift hvor hun er til et awardshow og lige har vundet en pris (jeg tror hun er model). Så kommer hun hjem og høre brummen fra den afrikanske flygtning, og bliver bange. Jeg kan ikke blive enig med mig selv om jeg tror hun forestiller det her, og at hun bare er panoid, eller om det faktisk sker.

Min anden teori er at hun falder i søvn inde i solariet, hvor hun drømmer sig at hun er til et awardshow og lige har vundet denne pris. Så kommer hun hjem, og så høre hun brummen og nogle der leger med hendes lås til hendes dør - muligvis nogle der prøver at komme ind i solariet i virkelighedem - og så bliver hun bange. Men jeg kan ikke helt få det til at passe med at hun skulle føle skyld over hendes priviligerede liv når det er en drøm.


Skriv et svar til: fordømte her på jorden: undskyld

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.