Afsætning

Nødvendigt

06. juni 2022 af haninl - Niveau: A-niveau
Hej jeg vil spørge om kravene til oprykning til 2g
Hvor jeg nu går i 1g og har 1,28 i snit
Kan jeg så rykke op til 2g??

Brugbart svar (2)

Svar #1
06. juni 2022 af Anders521

#0 Nej, jeg tror du skal mindst 2 i gennemsnit for oprykning,.


Svar #2
07. juni 2022 af haninl

Men du har faktisk i et andet sted svaret på en kommentare, hvor du har sagt at, at selv med et gennemsnit på under 2, kan du godt rykke op til næste klassetrin. Skoleledelsen (rektor, vicerektor el.lign) kan også vurdere dig ud fra en dialog med dine lærere, studievejleder (og mentor hvis der er en). Så dit gennemsnit er ikke det eneste der tages i betragtning.

Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2022 af Anders521

#0 Nåh ja, det er rigtigt. Det har jeg fuldstændigt glemt, men om det er en almen praksis på gymnasiet kan jeg ikke sige. Jeg kan desværre ikke finde oplysninger om den på undervisningsministeriets hjemmeside. Derimod står der om nægtet oprykning:  

"Du kan godt blive nægtet oprykning til næste klassetrin. Det kan ske, hvis du ved skoleårets afslutning har et standpunkt eller et opnået gennemsnit på under 2,0 i det pågældende skoleår, og hvis din skole, på baggrund af den løbende evaluering af dig, samtidig vurderer, at dit udbytte af det hidtil gennemførte undervisningsforløb ikke har været tilstrækkeligt."

Et gennemsnit på under 2,0 er altså ikke nok til en vurdering om oprykning. En "løbende vurdering af dig" skal også tages i betragtning. 


Svar #4
07. juni 2022 af haninl

Men hvem er det så der til sidst bestemmer om jeg bliver nægtet oprykning eller ej?

Brugbart svar (1)

Svar #5
07. juni 2022 af Anders521

#4 Henvend dig til kontoret, studievejlederen eller rektor på skolen, mindst en af disse har svaret.


Skriv et svar til: Nødvendigt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.