Biologi

Mundtlig eksamen

13. juni 2022 af SusanneRasussen - Niveau: A-niveau

Hejsa...

Jeg har været så "heldig" at trække miljøkvalitet i søer. Jeg har så fået tildelt en figur som viser princippet i et akvatisk økosystem. 

Jeg forstår virkelig ikke denne figur, vil i ikke please hjælpe mig, da det er min anden sidste eksamen, inden jeg bliver student...


Svar #1
13. juni 2022 af SusanneRasussen

her er figuren


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. juni 2022 af Anonym4321

Fotosyntesen virker som næring til saltene i søens havbund, som dermed medvirker en overfladisk-osmose på dyrene og økosystemet. Du skal betegne de essentielle aminosyrer der fryder algerne og ænderne, det antiobiotika som bliver fodret til grisene er faktisk usundt for os mennesker. Her er en graf som du kan bruge (se vedhæftet fil):

Vedhæftet fil:download.jpeg

Brugbart svar (0)

Svar #3
13. juni 2022 af Anonym4321

Sollyset er desuden også en katalysator til algernes vækst, det kan du bruge i din opgave formulering og perspektivering.


Svar #4
13. juni 2022 af SusanneRasussen

Men jeg forstår bare ikke, hvordan figuren skal forklares...


Brugbart svar (0)

Svar #5
13. juni 2022 af ringstedLC


Brugbart svar (0)

Svar #6
13. juni 2022 af ringstedLC

Du skal forklare hvordan Solens energi via planter og alger bliver til energi for først de mindre dyr og siden rovdyrerne, der så via nedbrydere giver næringstofferne tilbage til planterne.

Skriv en sigende titel.


Skriv et svar til: Mundtlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.