Kemi

Fentanyl

02. januar 2023 af Aktiemester (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle

Håber i kan hjælpe med disse spørgsmål (opg a er besvaret)

Beklager at spørgsmålene ikke er i rigtig rækkefølge


Svar #1
02. januar 2023 af Aktiemester (Slettet)

.


Svar #2
02. januar 2023 af Aktiemester (Slettet)

.


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. januar 2023 af mathon


Brugbart svar (1)

Svar #4
03. januar 2023 af Christianfslag

b)

Brug følgende formel

\small K_b=\frac{[OH]^2}{c_b-[OH]}, hvorfra du kan udregne oxoniumkoncentrationen og endeligt pH. (Husk at c_b anføres i molær).

c)

Foretag lineær regression af datsættet i hhv. et normalt koordinatsystem (0. orden), et enkelt logaritmisk koordinatsystem (1. orden) og et reciprok koordinatsystem (2. orden). Bedste forklaringsgrad determinerer ordenen.

d)

Foretag lineær regression af HPLC-datsættet. Udregn f(x)=342.


Svar #5
03. januar 2023 af Aktiemester (Slettet)

#4

b)

Brug følgende formel

\small K_b=\frac{[OH]^2}{c_b-[OH]}, hvorfra du kan udregne oxoniumkoncentrationen og endeligt pH. (Husk at c_b anføres i molær).

c)

Foretag lineær regression af datsættet i hhv. et normalt koordinatsystem (0. orden), et enkelt logaritmisk koordinatsystem (1. orden) og et reciprok koordinatsystem (2. orden). Bedste forklaringsgrad determinerer ordenen.

d)

Foretag lineær regression af HPLC-datsættet. Udregn f(x)=342.

hvordan gør jeg mht. c) - forstår ikke helt hvordan jeg foretager lineær regression - hvilket datasæt skal jeg bruge?


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. januar 2023 af Heptan

#5 lav nye kolonner, hvor du opererer på dataene for koncentration. Du kan se hvilke operationer du skal udføre, ved at finde formlerne for 0., 1. og 2. ordens reaktionshastigheder.

Fx kan du omregne ln(c) til c, ved at udføre eksponentalfunktionen:

exp(ln(c)) = c


Skriv et svar til: Fentanyl

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.