Samfundsfag

Molins model

01. februar 2023 af lime04 - Niveau: C-niveau

hej, jeg sidder en smule fast i min opgave ved dette "spørgsmål", er der nogen der kan hjælpe?

"Undersøg på baggrund af bilagene og Molins model, hvad der ligger til grund
for VLAK-regeringens beslutning om at indføre et maskeringsforbud
(populært kaldet ”burkaforbud”)"


Svar #1
01. februar 2023 af lime04

Bilag 3: Artikel: DF fremlægger nyt burkaforslag i forsøg på at samle flertal, TV2.dk d.
03. okt. 2017 (uddrag)
Dansk Folkeparti kommer nu med sit konkrete forslag til et såkaldt burkaforbud, som skal gøre det strafbart
at bære "maskering eller heldækkende beklædning i det offentlige rum".
[…]
Regeringspartierne strides imidlertid med sig selv og hinanden. V er splittet, og LA er imod det forbud, som K
går ind for.
Udlændingeordfører Naser Khader (K) påpeger, at LA fik sin vilje, da regeringen i maj gik med til at fjerne
blasfemiparagraffen.
- Så må de også give sig her,« siger Naser Khader, der nægter at stemme imod et forbud: »Jeg står ikke i
salen og leger komiske Ali og stemmer mod noget, jeg har talt for i mange år, siger han til Jyllands-Posten.
Men LA står fast.


Brugbart svar (0)

Svar #2
02. februar 2023 af Moderatoren

Hvor sidder du fast? Hvad er du selv kommet frem til?


Svar #3
02. februar 2023 af lime04

Er ikke kommet frem til andet end at der er tale om popularitetsfaktoret, fordi at over 50% har svaret ja (bilag 2). Men jeg forstår slet ikke opgaven.


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. februar 2023 af Moderatoren

Så skal du nok kigge nærmere på bilag 1 og 3. Det handler vist om DF. Undersøg evt deres indflydelse. 

Du skal også huske Molins Model. Kender du den? 


Skriv et svar til: Molins model

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.