Andre fag

HTX Produktudvikling eksamen - Spørgsmål

21. oktober 2024 af Lehas - Niveau: C-niveau

Hej,

Jeg skal til eksamen i næste uge i PU på HTX, men jeg er ikke helt sikker på eksamensformen. Jeg ved, at det handler om et portfolie, og at man skal præsentere sit produkt samt forklare, hvilke arbejdsmetoder man har brugt, men jeg er ikke helt sikker på, hvad man ellers skal fokusere på. Skal man også tale om det faglige indhold i samfundsfag, eller handler det primært om metoderne? Er eksamen opbygget på samme måde som NV-eksamen?

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. oktober 2024 af AngelOneOne

Hej,

Eksamen i PU (Produktudvikling) på HTX handler primært om at præsentere dit portfolie og dit produkt, hvor du skal forklare, hvilke arbejdsmetoder du har brugt i processen. Fokus vil især ligge på din arbejdsproces, valg af metoder, og hvordan du har løst de udfordringer, du er stødt på.

Du bør dog også inkludere noget om det faglige indhold, som du har inddraget fra samfundsfag og andre relevante fag, hvis det har haft indflydelse på produktudviklingen. Det kan være godt at vise, hvordan den teoretiske viden fra samfundsfag har hjulpet dig med at forstå konteksten for dit produkt, eller hvordan det har påvirket dine valg.

Eksamen kan minde om NV-eksamen i den forstand, at du præsenterer et projekt og dine arbejdsmetoder, men PU-eksamen vil typisk fokusere mere på selve produktudviklingen og det kreative aspekt, hvor NV-eksamen har større vægt på naturvidenskabelige eksperimenter og teori.

- - -

/Angel

"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein

Skriv et svar til: HTX Produktudvikling eksamen - Spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.