Latin
Hjælp til oversætte fra dansk til latin.
Jeg skal have lavet en tattoo, hvor der skal stå noget tekst. Noget der giver mening og bliver udtrykt rigtigt.
Det er Medusa med massere slanger og så skal der står noget tekst. det er her jeg søger hjælp.
"Slanger bider" eller "Slanger bider altid" søger en der er skarp i latin og forstår meningen som blir oversat. hvad vil give mening og lyde bedst ?
Håber der er en der kan hjælpe her.
Svar #1
29. november 2024 af AngelOneOne
Hej,
'Serpentes mordent' - Slanger bider
'Serpentes semper mordent' - Slanger bider altid. Her kan man også vælge at sætte semper først, for at fremhæve det evige og uundgåelige - 'Semper serpentes mordent' - Slanger bider altid.
Et lidt andet take på det, kunne være 'Serpentes numquam indulgent' - Slanger viser aldrig nåde, eller 'Semper serpentes venenum portant' - Slanger bærer altid gift.
/Angel
/Angel
"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
“Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein
Svar #2
29. november 2024 af KasperFrost
TUSIND TAK!!!! Kæmpe hjælp....
'Serpentes numquam indulgent' kunne være interesant, dog er det lidt langt.. jeg tænker :D
Mvh. Kasper
Skriv et svar til: Hjælp til oversætte fra dansk til latin.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.