Resultater: 17381 til 17400 af 436241
-
Stil
ForumindlægJeg tænkte på, hvad i andre gjorde inden i skulle op i dansk skriftlig, for der er der ikke rigtig noget man kan læse på, foruden at se på ens noter, hvis man sku have glemt, hvordan man skriver stil:-) Men man kan da ikke rigtig forberede sig. Skal op på mandag, og ved ikke rigtig om der er noge... -
ligning
Forumindlæghej hvordan regner man denne her ligning ½x-2½=-x+2 altså jeg tror facit skal give 1 eller -1 ligning ser lidt lille ud der er minuser i så kig godt på det !!!!!!!! jeg vil ikke bare have facit tak -
optisk aktivitet
Forumindlæghey folkens Er der nogen der hurtigt gider at skrive kort om et optisk aktivt molekyle....gider ikke at slå det op (er for doven) I behøver ikke svare hvis I også er dovne, men hvis nogen har det i hovedet ville det jo være perfekt.mvhkyllerylle -
Mundtlig mat B-niveau
ForumindlægHejsa :-)Jeg skal op i matematik mundtlig og det er tre år siden jeg var oppe i årsprøve i mat i 1.g ( er på studenterkursus nu) og kan ikke rigtigt huske hvad det hele gik ud på. Jeg ved at man trækker et emne/spørgsmål men skal man "kun" bevise formlerne inden for emnet eller skal man... -
Analyse
ForumindlægHej.Hvis man skal analysere to tekster, den ene fx er en leder og den anden "bare" en artikel. Hvordan skal man så omtale teksterne i stilen?Jeg har nemlig haft skrevet en stil, hvor jeg skriver "han" om lederen, men som min lærer skriver at jeg skal huske det er en genre, gle... -
Hjælp hjælp hjælp!!
ForumindlægHar, virkelig brug for hjælp til denne opgaver hvordan regner man denne her for exempel: a Y= 12 ___ X så jeg kan tegne den i koordinatsystem _______________________ .x . 6 . -4 . 1/2 . 1 . . .Y . . . . . . .__.___.____._____.____ Tegn i samme koordinatsyste... -
Bush fik endelig hvad han ønskede!
ForumindlægJeg har det på hjertet og det skal bare ud!!se lige på det her:http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=247934 De folk der tror at Bush har sendt styrker til Irak og har fjernet Bush for FREDEN tar grueligt FEJL! Bush gør bare Sadams arbejde færdigt!Når de andre lande (kina, tyrkiet osv) tor... -
idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0
Forumindlægidet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0 a. bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1,2), og således at graferne har en fælles tangent i A. (har jeg lavet) b. tegn graferne, og bestem en ligning for f... -
Omregning fra tal til procent
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og knokler med en mat. opgave og har brug for lidt hjælp til den sidste, som lyder: d) Hvor mange procentpoint er renten faldet fra 2008 til 2009? I 2008 var renten 420 og i 2009 var den 399,95. --- Mvh. CookieXXD -
Genitiv
ForumindlægHej alle. Jeg søgte lidt rundt på google og fandt ud af, at der var mange, der sagde "The upbringing of children", men der er også nogen, der siger "Children's upbringing". Efter grammatikkens regler for genitiv, så er det sidste korrekt, men mine ører siger mig, at ... -
Hjælp til rettelse af lidt engelsk
ForumindlægFrom the beginning to the end, Johnny´s Mother is constantly indirect prejudices Boyd because of his skin colour not because she is a racist but because she does not know better. Which can sees because she is talking very polite the whole time, and she is very concerned about that her own son not... -
Hvilken kasus?
ForumindlægHvilken kasus denne sætning står i? Er Dieb genstands- eller omsangsled til grundled? "Thomas wusste, dass Friedrich der/den Dieb war."?? -
Fri på fredag?
ForumindlægHar gymnasieelever fri på fredag (kongeligt bryllup), eller er det kun folkeskoleelever? -
lidt fransk.. monsieur Pierre?
ForumindlægHey, er der en der vil være sød at kigge mit fransk igennem for de groveste fejl. På forhånd mange tak!Dans le texte on recontre Bahir. Dans une interview il dit qu’il a quitté son pays, l’Algérie pour venir travailler en France. Il a travaillé dans un restaurant dans une cuisine - et plus tard i... -
Notater
ForumindlægHejJeg vil gerne vide, om det er ulovligt at bringe andres notater til ens egen eksamen? Bliver det betragtet som snyd? Og Plejer lærerne at kigge på ens notater før man går ind? -
HJÆLP TIL RETTELSE AF DANSKAFL!!
ForumindlægHej, jeg sidder med en danskafl, som jeg mangler lidt hjælp til ang. ting som man ikke skriver, altså lidt do's and dont's. Jeg ville være taknemmelig hvis der var en der gad hjælpe mig med at opdage sådanne fejl. Vh, -
Hjælp til religionseksamen
ForumindlægJeg skal op i religion og er begyndt at læse, men er blevet i tvivl om, hvad jeg egentlig skal læse.Jeg er gået i gang med at læse baggrundsstoffet i vores grundbog. Og her meldte første spørgsmål sig: Skal jeg læse alle de sider vi har læst i bogen, eller kan jeg nøjes med notaterne?Så blev jeg ... -
(1+(-c)^2)=1+c^2 ???
ForumindlægDet her er latterligt let - det er jeg sikker på men jeg har siddet med matematik hele dagen og nu har jeg set mig blind på en lille del af beviset for ortogonale linjer (a*c=-1).Der står : (1+(-c)^2) - og det laver bogen så om til: 1+c^2Det er her jeg er gået i stå... :-) Fordi: Jeg ville forstå... -
Hjælp til rettelse af lidt engelsk, haster
ForumindlægEmne: Hjælp til rettelse af lidt engelskSkrevet den: 09-05-2004 21:33:28 -------------------------------------------------------------------------------- From the beginning to the end, Johnny´s Mother is constantly indirect prejudices Boyd because of his skin colour not because she is a racist b... -
den afledede funktion
ForumindlægHvis f(x)=3x^2+7x+8 får jeg f'(x)=7+14=21Men jeg kan se det ikke er rigtigt.Jeg har sagt f(x)=3x^2+(7x+8), el. f(x)=h(x)+g(x). f'(x) burde da blive h'(x)+g'(x). h'(x)=3(a) og g'(x)=2*7= 21 ... Men det er ikke rigtigt... hvor ligger min fejl(der mangler vel et x)?~Bella
