Resultater: 17441 til 17460 af 436241
-
Fysik
ForumindlægHej alle sammen, er der nogen som ved hvor man kan hente gode fysik notater til 1.g ..?? -
Matematikbutikkens besvarelse...
ForumindlægHar købt nogle færdigregnede besvarelser på www.matematikbutikken.dk og har forsøgt at regne dem selv. Dog er jeg gået lidt i stå ved flg. enkle reduktion: (a-b)^2 -2b(b-a)Som matematikbutikkens besvarelser laver om til: a^2-b^2-2ab-2b^2+2abHvor jeg vil have det til: a^2+b^2-2ab-2b^2+2ab For jeg ... -
Algoritmisk kombinatorik
ForumindlægNu var jeg så heldig at komme til mundtlig eksamen i matematik her engang i juni, og så ville jeg da lige høre om der var en venlig sjæl, der lå inde med nogle notater eller andre nyttige oplysninger om algoritmisk kombinatorik, da vi har arbejdet med Tofts meget ufærdige bog om emnet.På forhånd tak -
HHX - eksamener...
ForumindlægHey...jeg er 2.års HH'er og jeg har rettet min henvendelse her, da jeg ikke har styr på, hvor mange eksamener jeg skal op i?er det et bestemt antal? f.eks. 4 eller 5?håber på at der er nogen der gider at fortælle det... c",) -
Normalvektor...
ForumindlægHejsa, jeg har store problemer med en opgave..Den lyder som følgende:Bestem en normalvektor til den plan (alfa), der indeholder punkterne A,B,F,EDe er givet ved:A(4,-4,0)B(4,4,0)F(2,0.8,1)E(2,-0.8,1)Først har jeg så fundet vektorerne AB og AE:(0 8 0) og (-2 3.2 1)Parameterfremstillingen har jeg f... -
Sweet Ladies
ForumindlægEr bare lidt nysgerrig.. hvordan synes I jeres skriftlig engelsk eksamen gik i dag? Synes personligt at det var et lidt underligt og anderledes oplæg end hvad jeg er vant til.. -
Definitionsmængden
ForumindlægHey Hey..Håber virkelig i vil hjælpe mig med de her opgaver.. de er uden hjælpemidler, så i skal helst forklar mig det uden hjælpemidler..1. Bestem definitionsmængden for funktionen h(x)=ln(x^2-2x-3)Hvordan gør jeg her? er virkelig så dårlig til at find def. uden hjælp af lommeregneren. Please fo... -
Er der demokrati i Iran?!
ForumindlægEr der demokrati i Iran?!Jeg vil sige det her, men ved ikke om jeg er på rette spor! men hvis der noegn der ved mere er de meget velkommen til at skrive og fortælle mig det!Men jeg har skrevet det her indtil videre:Der findes uden for Iran et stort antal oppositionspartier og –bevægelser, spænden... -
Computer problem!! XP!!
ForumindlægEftersom jeg snart skal til eksamen med min computer, er der opstået et kæmpe problem. Jeg har windows xp, og den siger:Du er logget på med systemets standardprofil. OPLYSNING - Der er ikke tilstrækkelige systemressourcer til at gennemføre den anmodede handling. Brugerens profil kan ikke indlæses... -
IT-eksamen i mat
Forumindlæger der nogen her der skal til IT-eksamen i matematik?synes godt nok at den er svær, men jeg har valgt projekt B. -
Skæring
ForumindlægHvordan finder jeg skæringspunktet mellem et plan og en linie.. i rummet???Kan simpelthen ikke finde nogen formel... -
Fysik
ForumindlægLige et hurtigt spørgemsål >>Gælder det for alle elektriske ledere, at resistansen vokser med temperaturen og hvorfor..?? -
eks. forberedelstiden. spørgsmål
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Jeg skal op i tysk - og det er ikke det fag jeg er skarpest til. Jeg ved godt at man ikke må have ordbøger med i forberedelsestiden; men jeg har lånt det meste af pensum i danske eksemplarer: Må man medbringe disse danske udgaver i forberedelsestiden?Naturligvis læser j... -
Kobber
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig denne sprøgsmål...?Hvor meget skal temperaturen være for en kobbertråd for at resistansen ved 20EC stiger med 50%? -
trigonometri
Forumindlægjeg skal beregne en vinkel i en firkant. jeg har den ene vinkel. Jeg ved at vinkelsummen er 360 grader, men ligemeget hvordan jeg tegner hjælpestreger og regner så virker det ikke. er der en speciel regl for hvad man kan gøre. -
Musik mellemniveau
Forumindlæghej folkens: jeg ville lige høre om der er nogen der ved hvad man skal lave til musik mellemniveau eksamen, som jeg har inden længe? jeg skal spille noget på et instrument og forklare nogle teorier, men er der nogen der ved helt præcist hvordan det foregår? tak på forhånd. -
Forskrift for tangent til cirkel
Forumindlæghttp://vtg.dk/it_mat/opgave-b/opgave-b-opgave.htmlJeg er lost i opgave b. :("b) Bestem en forskrift for linjestykket AB idet linjen gennem punkterne A og B er tangent til cirklen i punkt B." -
realdetaljer
Forumindlæghvad er realdetaljer i en novelle? -
Hvilket pkt.?
ForumindlægHvis jeg skal bestemme parameter fremstillingen for en linje gennem to pkt. er det så ligegyldigt om jeg hvilket pkt. jeg vælger til (xo,yo,zo)?Altså hvis jeg siger:D-T for at finde retningsvektoren. skal jeg så tage D som Po?? På forhånd tak! -
Problemer med pakning
ForumindlægHej! Jeg har et lille problem. Jeg har en opgave som jeg ikke lige kan dreje i hovedet. Sådan lyder det. En mand skal pakke reklamer til omdeling. Der er 10 forskellige reklamer som skal pakkes i et sæt. På en time kan han nå at 100 sæt. Jeg skal så opstille en slags formel, hvori man kan ændre a...
