Resultater: 18561 til 18580 af 436241
-
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHvordan ville I sige: Spillene blev opført en torsdag hvert år i juni måned. Alle vognene samledes ved siden af domkirken og kørte derpå rundt i byen, hvor de gjorde holdt omkring et dusin steder, hvor stykket så blev opført. Every year on a random Thursday in July the plays were performed. All t... -
Grafer matematik
ForumindlægHej sidder med mine mat. lektier og stød på en opgave som jeg ikke forstår. :( Opgaven lyder: Hvis man kaster en kugle lodret op i luften, vil tyngdekraften tvinge den nedad igen efter et stykke tid. Hvis starthastigheden er 50 m/ sek., kan kuglens højde beskrives som følgende funktion: f(x... -
Hjælp ang. vektor (stedvektorer?)
Forumindlægjeg har fået opgivet disse punkter A(1,-1) og b(-1,3) jeg skal bestemme vinklen mellem de to stedvetorer til punkterne A B -
2 sætninger på tysk
ForumindlægHej alle :) Er igang med en lang oversættelse på tysk.. Fra dansk til tysk... Men ved simpelthen ikke, hvordan jeg oversætter disse to. 1. hvad har du brug for 2. Børnene kender ingen begrænsninger -
HJælp
ForumindlægHvordan finder man diameteren af en sirkel når man kender omkredsen? -
Newton og idræt?
ForumindlægVi er i gang med et AT forløb, hvor idræt og biologi arbejder sammen og doping er vores "emne".. Og var ved at kigge på en perskektivering, da vi kom til at snakke om, om det ikke var muligt at perspektivere til fysik og newtons love? Vi hørte en snakke om det i skolen, hvorefter vi l... -
problemer med en ligning
ForumindlægHej .. jeg skal finde rødderne for denne ligning. -x2+4x=0 jeg skal vel sætte uden for parantes og bruge nulreglen, men hvordan `? + -
Latinsk betegnelse for kendeord
ForumindlægFindes der ikke noget latinsk ord for kendeord? Har prøvet at se i Politikens Ordbog, men der stod der bare kendeord. Et andet spørgsmål: Er der nogen forskel på imperfektum og præteritum? De betyder ifølge ovenstående ordbog begge datid. -
Hjæææælp :-)
ForumindlægSøger en der vil rette min tyske stil på 150 ord for grammatiske fejl :-) -
3.g. Mat A mdt.
ForumindlægPolære koordinater.Jeg har et forståelses spørgsmål til de polære koordinater, retningsvinklen. Der er en def. som hedder:cos(v + 90*) = -sin(v)Hvordan kan man vise det??Hvis man har enhedscirklen, så er koordinasættet jo (cosv, (-sinv)), altså i 4. kvadrant. Men det er jo ikke det pkt. så er (co... -
Afgangsprøve
ForumindlægHvordan foregår en fysik/kemi eksamen? -
Folkeskoleniveau
ForumindlægHvor stor har kapitalen været, når den på et år til 4½% p.a. har givet renten: a) 157,50 kr. b) 54,00 kr. c) 24,75 kr. Håber I gider at hjælpe -
Mat A eksamen
ForumindlægSkal op til mundtlig eksamen i matematik på A-niveau. Er der nogen, der har nogle eksempler på hvordan eksamensspørgsmålene er formuleret?? -
Hjemmeside til matematiske beviser?
ForumindlægEr der nogen der har et link til en hjemmeside som gennemgår de matematiske beveiser. Altså som diskriminaten og sådan? -
differentialregning
ForumindlægNår man skal differentere en 3. gradsligning, bruges så denne formel? f'(x) = 3axo2 + 2bxo+c -
Call if you need me!
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig engelsk i morgen (dvs. i dag faktisk, klokken er over midnat). Er vist lidt sent ude! Nå, men jeg ville bare lige høre, om nogle evt. ville give en lille analyse af novellen 'Call if you need me' af: Raymond Carver??? Der er mange symbolske fænomener i den, og ... -
årsprøve
Forumindlægjeg har været op i mundtlig årsprøve i engelsk i går..og har fået et 6-tal..min lærer sagde at jeg skulle øve mig i at tale bedre engelsk..men hvordan gør jeg det, hvis der ikke er nogen jeg kan tale med hjemme??hun sagde desuden at hvis ikke jeg fik øvet mig til det ville jeg måske dumpe til eks... -
differential TEGNING
ForumindlægHej, er der nogen der kender et program/link hvori man kan tegne flotter funktioner, samt tangenter?? -
Moralsk Støtte til Old
ForumindlægHej.Jeg skal op lige om snart, og jeg føler mig pludselig så overvældet af al det baggrund jeg har læst bag hver kunstperiode.Er det meningen at man skal kunne al historien også?Jeg tager mod venlige råd til at komme igennem billedanalyse, med kyshånd. -
Kildekritik
ForumindlægHej folkens!Nu skal jeg op i historie, og derfor tænkte jeg på mulighederne for at lave kildekritik til sin eksamen.Derfor ville jeg høre, om der er nogle, som har en god fremgangsmåde til at bruge kildekritik i denne henseende. Jeg ved godt, det er ret svært at forklare generelt, hvordan man ska...
