Resultater: 18781 til 18800 af 436241
-
Videreskrivning på H.C Andersen eventyr
ForumindlægHe had to find a way to reach his bride on. He intended his friend Peter Butterfly who also lived in the woods. He called him, "Peter, Peter where are you?” There was no answer, but out of the blue, "I'm right here can’t you see me?" Peter Butterfly said. The com... -
hjælp til A=|det(a,b)|=|a|*|b|*sin(V)
ForumindlægHej derude, jeg skal lave noget mundtligt matematik, og jeg skal først gøre rede for vektorbegret i 2 dimentioner og bevise nogle regngeregler. Dernæst skal jeg bevise: A=|det(a,b)|=|a|*|b|*sin(V) hvor a er vektor a og b er vektor b. Jeg er gået helt i stå. Jeg kan ikke helt regne ud om det er ... -
Akut hjælp søges!
ForumindlægEfter som historie absolut ikke er min stærke side, søger jeg hermed hjælp fra en historie kyndig. Det drejer sig om en 3 siders historieopgave, hvori man skal analysere, sætte 3 tekster op mod hinanden (ja, hvor svært kan det være, ikke? Men har som sagt meget svært ved netop historie) Jeg er vi... -
Facit, skalarprodukt og determinant
ForumindlægEr der en smart funktion, så jeg kan få fremhævet resultatet af en opgave? Eksempelvis: \begin{align*} ... t&=\frac{-(\sqrt{3}-1)}{2} \vee t=\frac{\sqrt{3}-1}{2} \end{align*} Jeg har prøvet med to gange \underline, desuden med \textbf, men editoren brokker sig gevaldigt over begge dele. Er de... -
Eksamen
ForumindlægHej! Er der nogle der ved, hvordan en eksamen i samfundsfag på mellemniveau forløber? Hvordan griber man det an? Og får man tabeller? -
Chiralt punkt (Serotonin)
ForumindlægHej! jeg skal skrive lidt om Serotonin i kemi og jeg er lidt på bar bund om Serotonin (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dd/Serotonin-skeletal.png/200px-Serotonin-skeletal.png) har et chiralt molekyle? nogen der kan fortælle mig hvordan jeg finder ud af det? :) -
Isoler c
ForumindlægJeg oprettede lige et forum tilsvarende med at isolere x, men nu har jeg brug for hjælp til at isolere c i udtrykket: K=(x2)/(c-x) -
Om-eksamen i 3.g - er det muligt?
ForumindlægJeg har tænkt over, om det er muligt at tage en omeksamen, hvis man synes, at man klarede sig dårligt til en eksamen i 3.g. Er der nogen, der ved noget om det? I princippet burde det være muligt, da man kan gøre det i 1.g og 2.g. En af mine eksamener gik nemlig rigtig dårligt i sidste uge, og jeg... -
En funktion f er givet ved f(x)=5e^x+x^4
Forumindlæga) Bestem f'(x) Jeg har slet ikke forstået det der f'(x) udover at det er hældningen på grafen.. -
vinklen..
ForumindlægJeg kán lige pludselig ikke finde ud af hvad vinklen skal ligge i mellem for at skalarproduktet mellem to vektorer i rummet skal være, når vinklen er spids, stump og ret. Er vinklen mellem [0;90] når vinklen er spieds og altså skalarproduktet postitivt.og v E[90;180] så er vinklen stump, og skala... -
Betydning af sætning
ForumindlægHej! Jeg er i tvivl om betydningen af følgende sætning: la barbarie y la violencia bajaron a Buenos Aires más allá del nivel de las provincias. Betyder det: barbariet og volden sank ned til Buenos Aires forbi provinserne (med lidt modifikation) ELLER: barbariet og volden sank/sku... -
numerisk..
ForumindlægJeg skal vise hvordan man finder vinkeln mellem en linje og en plan. Hvorfor kan man omskrive følgende til numerisk:Hvor v er vinklen mellem planen og vinklen, og u er vinklen mellem planens normalvektor og linjen. spids: v = (90*-u)stump: v = (u-90)uanset formlen kan den skrives således: v =|90... -
Funktionen f er givet ved f(x) = ln(x) + x
Forumindlæga) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)) -
Planens ligning
ForumindlægVed planens ligning står der at normalvektoren (a,b,c) skal være forskellig fra (0,0,0), gælder det ved ALLE a,b,c, eller kan en af dem godt være 0??Takker -
valg af diagram
ForumindlægHvilket diagram skal man vælge, hvis der er mange data? Billed vedhæftet -
Planens ligning
ForumindlægVed planens ligning står der at normalvektoren (a,b,c) skal være forskellig fra (0,0,0), gælder det ved ALLE a,b,c, eller kan en af dem godt være 0??Takker -
ens funktionstilvækster?
ForumindlægNår vi snakker bestemte integraler, hvad menes der stå med ens funktionstilvækster??takker -
Klima, CO2 og solaktivitet
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor jeg kan finde nogle gode grafer over temperaturudviklingen, CO2-udviklingen samt solaktiviteten?Og er der nogle fysikere der kan fortælle mig om man stadig mener der er en sammenhæng mellem solaktivitet og temperaturen. Eller om man helt har forkastet dette for blot... -
Monotoni-forhold
ForumindlægTegn en mulig graf for en funktion f, der opfylder følgende: f har difinitionsmængde ]2;10[ f har værdimængde [-3;8] f er differentiabel fortegn og nulpunkter for f' er som angivet på tallinjen: x 2 3 5 8 10 ---o----|------|--------|-------o---... -
Spørgsmål vedrørende cosinus/sinus i en retvinklet trekant
ForumindlægHejsa. I en retvinklet trekant hvor jeg kun kender de 90 grader og skal finde vinkel B skal jeg bruge sinB = b/c som så bliver til B = sin-1(b/c) Mit spørgsmål er nu, hvorfor bliver sin til minus?
